1.561 visninger
|
Oprettet:
hjælp til aircondition {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Jeg har en ældre mondeo 1.8tdi ghia hvor aircon'en ikke virker..
Har ikke det mindste begreb om hvad det kan være, eller hvordan det skal laves...
Måske der er en venlig makker der har tid til at kigge på det på et tidspunkt.
Bor i Gørding (Bramming) mellem Esbjerg og kolding, men kører da gerne et stykke vej for at få hjælp...
Købte bilen i januar måned, og der virkede det heller ikke.... Hvis sommeren skal fortsætte som den er nu ville det sgu være meget rart at det virkede, specielt med to små unger i bilen...
På forhånd tak..
Mvh. Jan Mortensen
"Sejlmageren"
Mobil: 20404381
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 133
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 1.306
Undersøg først med en uv-lampe om der skulle være en utæthed et sted, hvis der ikke er det, er det bare at få fyldt anlægget op.
Ethvert værksted med respekt for sig selv kan fylde kølemiddel på, så ingen grund til at køre langt efter det.
nov 2006
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 49
Har ikke købt bilen på grund af at der er aircon i den.. Men når det nu er der, ville det da være dejligt hvis det også virkede med den sommer vi har lige pt........
Som skrevet i mit indlæg, så har jeg ikke det mindste begreb om hvad eller hvor jeg skal kigge efter fejl på systemet..
Jeg ville aldrig ofre 3400.-kr. for at få det til at virke.... bilen runder snart de 15 år og 500.000 km.
nov 2006
Hvis du kører til din mekaniker kan han sikkert godt overtales til at sætte nitroglycerinen på, for at tjekke for utætheder, mod et mindre tilskud til kagekassen.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Hvis udskiftning af tørfilter koster 3400 kr, så er det højst sansynligt fordi der skulle afmonteres en del for at komme ind til filteret. Det kan man jo gøre selv, hvis hænderne vender lidt rigtigt. Jeg turde også godt ar skifte filteret selv, det skal bare gøres indenfor 10 min efter pakken er åbnet, da filterets opgave er at suge kondensvand fra anlægget. Filteret er tit gemt godt af vejen, men kan kandes ved, der er et skueglas og tilgangsrør på den, og så sidder den jo på et af rørene til aircon.
Slår din aircon pumpe til når du trykker på knappen? Prøv at få en anden til at trykke mens du ser i motorrummet om pumpen slår til. Hvis den gør det, vil der højst sansynligt være kølemiddel på anlægget, da en sikkerhedsmekanisme sørger for at men ikke kører med pumpen uden kølemiddel...
Hvis den kører, men ikke køler, ville jeg finde frem til tørfilteret og starte med at skifte dette. Desuden skal du lige afmontere pollenfilteret/kabinefilter, for at se om det er stoppet af blade m.m.
hjælp til aircondition