{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

Hjælp til patrol bremser {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en patrol GR fra 94.
Mit problem er at jeg ikke kan få fordækende til at blokkere, mit bremse pedal synker ikke ned når motoren ikke er startet, men når den er statet synker den meget langsomt nedad.

Systemet er ikke utæt noget steder overhovedet, Og er blevet luftet ud mange gange og grundigt.

Jeg har skiftet hovedbremsecylinderen da jeg troede det var den.

Er der nogen er har et kvalificeret bud på hvad det kunne være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til patrol bremser
  • #2   16. jul 2010 Den skal synke langsomt hvis du holder den nede mens du starter!
    Har i gjort skiver ordentligt rene, fortynder eller bremserens, inden i monterede klodser?
    Det tyder jo på luft i systemet!
    Defekte stempler!
    Har i luftet i rigtig rækkefølge? HB - VB - HF - VF


  • #3   16. jul 2010 Har lavet det en gang hvor jeg også skiftede de vandrette lejer i fortøjet og det lykkedes i første runde og den gik gennem syn 2 gang pga skævbremsning på bagaksel 21% hvor max er 20% og en defekt stabilisator bag. Næste gang skal den ha 2 ny skiver og klodser foran!

  • #5   16. jul 2010 Den under bunden? Koblingsslavecylinder eller hvad?

  • #7   16. jul 2010 Allan R: Hedder det ikke 30% bagpå?

  • #8   16. jul 2010 Synes jeg ikke lige jeg kan huske, men det ved du kan jeg høre:)

  • #10   16. jul 2010 den er luftet korrekt ud, også det last ventil som sidder over bagtøjet.

    umiddelbart har jeg prøvet alt hvad i skriver og intet hjælper.


  • #11   17. jul 2010 Din pedal skal da synke når du starter... men der er nu også en tung bil du forventer skal blokere på forhjulene,,, for der skal sgu en vild kraftig opbremsning til på løs underlag for at du kan få dine forhjul til at blokere på sadan en...

    Men det lyder bare som om dine bremser foran ikke glider frit, hvis du virkelig ikke mener den kan bremse på forhjulene...

    Den over bagtøjet er jo bare en lastventil, og den er afhænnig til bagenden...

    Men ofte sidder en bremsekreds, enten til et stk. forhjul og et stk baghjul, på skrå,, så hvis du ikke kan bremse foran, så er der lavet en fejl et sted da i har monteret, eller skiverne har været for varme, for så mister de deres bremsevirkning.... især hvis bilen godt kan blokere bagpå...

    Det lyder som en ommer....


  • #12   17. jul 2010 Jamen bilen kan ikke blokkere bagpå, der tror jeg så mænd den virker fint, og pedalet synker som den skal når jeg startet bilen, men problemet er at hvis jeg pumper kan det stadigt ganske langsomt falde til bund/bliver hård men bremser ikke mere af den grund. og jo, en stor bil skal ligesåvel om en lille bil kunne blokkere sine fordæk

  • #13   17. jul 2010 Jeg har nu aldrig prøvet at blokere på mine fordæk på en tør fast vej uden grus, på en sommer dag,,,,,,, for så skal der sgu være knald på..

    Men på grus og vinterdage Jo jo da..., men så har man jo nok også alt skidtet i bilen oppe i nakken, hvis man gør det på en sommerdag....;-))


  • #14   17. jul 2010 ej, en gammel bil uden ABS er det nu ingen problem at blokkere fordækkende på heller ikke på en tør sommerdag, den glider bare videre som ingen ting.

  • #15   18. jul 2010 Min er en GR Double Cab fra 1997 og den bremser bare, men det er da ikke sikkert den gør det når jeg får skiftet forreste skiver, klodser og væske næste gang! (inden vinter tror jeg)

  • #16   18. jul 2010 Det er selvfølgelig klart at mishandlede bremser ikke kan yde det de skal!

Kommentér på:
Hjælp til patrol bremser

Annonce