{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

Magicar M110AS Installation. {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge.

Har fået monteret sådan en bandit men er løbet ind i et mindre problem.

Den er med fjernstart, og motoren slukker ikke når man lukker døren (Jo ledning til døren er monteret korrekt)
Supporten (Speeding.dk) har haft kontakt til deres support og mener det er den Gul/Sorte ledning der er monteret forkert.

Den hedder Generator i manualen og skal monteret på en ledning som har under 4V når der er tænding på og over 7V når motoren går, det eneste jeg lige ku finde var ledningen bag instrumentet til omdrejningstælleren, men den har 0.4V når der er tænding og 12V når motoren kører (Så ja måske er den monteret forkert) men hvor dæl-dulme finder jeg sådan en ledning i bilen, skal jeg virkelig helt ud til generatoren som er placeret et sted hvor man ikke engang kan få et sugerør ned til smiley

Bilen er en VBér fra 98

Nogen der har nogle friske bud, eller måske har prøvet det samme ved en vectra ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Magicar M110AS Installation.
  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #1   18. jul 2010 Istedet for generatorledningen, så kan alarmen noget de kalder "noise detection", hvor den istedet for den gul/sorte (som jeg heller aldrig har fået til at virke) mærker efter generatorstøj på ledningsnettet. Dermed kan den finde ud af om bilen er startet.

Men slukkes motoren når du armerer alarmen?

• #2   18. jul 2010 Der står i manualen at hvis døren ikke bliver åbnet/lukket inden for 2,5Min tror jeg det er, så slukker den, og det gør den osse, elelrs kan jeg holde knap nr. 2 nede i 2 sek så slukker den osse.

Men så skal man vel ha en specielt udgang på alarmen til den ?

• #3   18. jul 2010 Åbn det lille plast-dæksel der sidder på alarmen...Sæt P1 til ON....

• #4   18. jul 2010 Som tilføjelse...Er du 100% sikker på at din ACC og konstant+ er koblet korrekt op? For hvis motoren bare fortsætter kunne det tyde på et opkoblings-problem...
    Og din "door sensor" virker, så alarmen udløses ved dør-åbning?

• #5   18. jul 2010 Essal du mener den Jumper (ledning) som sidder i boksen og som er til Automatgear ?

• #6   18. jul 2010 Har prøvet både med ACC samt Ignition ledningerne monteret, og uden ACC, og byttet rundt etc.

Door sensor burde ikke være monteret forkert hvis alarmen kan programeres, desuden kan den ikke låse bilen hvis døren står åben.

• #7   18. jul 2010 Mystisk. Hvis jeg fjernstarter med min intech alarm, låser døren op med min nøgle og åbner døren, så slukker bilen selv. Det klarer alarmen via den ledning man sætter på dørkontakterne (eller loftlyset).

Min intech fungerer således:
    Når man bruger fjernstart låser alarmen først bilen bilen og dernæst starter. Trykker man så lås op, så har man et par minutter til at åbne døren, ellers slukker bilen. Sætter man sig ind og trykker på bremsen uden at have sat nøglen i tændingen, slukker bilen også.

Den er koblet på henholdsvis, kabinelyset, bremselyset og selvfølgelig tændingen - og finder sådan set selv ud af resten udfra det.
    Så vidt jeg husker, har jeg også en ledning der kan sættes på, udelukkende til at måle på spændingen, men jeg har ikke haft brug for den smiley

• #8   18. jul 2010 Dan C.

Det er akkurat samme måde denne alarm skulle fungerer på, er 99.9 % sikker på alt er monteret korrekt, bortset fra den Gul/Sorte ledning.

• #9   18. jul 2010 Søren F: Men du skriver at den ikke slukker når du lukker døren? Det skal den da heller ikke? smiley

• #10   18. jul 2010 du har også husket at kabinelyset/dørkontakterne er stelstyret?

• #11   18. jul 2010 Dan C.
    Den skal netop slukke motoren når døren lukkes, så ved den jo den står i frigear, det er jo det smarte ved alarmen, og hvis det virkede og du bare har været ude i bilen og hente noget ved at åbne døren så kan den ikke fjernstartes, for så kan den være sat i gear !

Jo den er stelstyret, hvis døren er åben kan jeg ikke låse bilen, og bliklysne blinker osse når døren står åben, så det KAN ikke være sat forkert sammen, har endda prøvet med loftlyset osse.

Bagklap og motorhjelm er osse styret, og er de åbne kan bilen heller ikke låse, og blinklysne lyser.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#12   18. jul 2010 Der er 2 "modes" angående fjernstart på Magicar. Den ene er at motoren slukkes så snart døren lukkes, den anden slukker først motoren når alarmen aktiveres.
    Så det hele kan faktisk godt være monteret korrekt, og det bare er en programmering der skal til..

Men noise sensing er SÅ meget bedre end den ledning der skal til generatoren.

• #13   18. jul 2010 Martin K.

Hvilken programering er det så, for kan ikke finde noget om det i manualen..

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#14   18. jul 2010 Jeg kan sgu ikke lige huske det, men jeg var ude for det samme da jeg havde installeret den alarm i min egen.

Så vidt jeg husker, så stod det bagerst i den bog med installationsvejledningen.

• #15   18. jul 2010 Det står der desværre ikke noget om.

• #16   18. jul 2010 Jeg fandt ud af det, den gule/sorte blev flyttet til kontrol lampen for batteriet, så virker alt.

• #17   29. sep 2010 kan i evt hjælpe med min det er en magicar m902f har lige købt bilen med den i.. men fjernstart virker ikke den bipper 3 gange og blinker 3 gange lidt efter blinker den 5 gange.. og motoren slukker lige efter jeg drejer på nøglen

mvh Mikkel

Kommentér på:
Magicar M110AS Installation.

Annonce