{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

mike H
mike H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Benzin i Diesel {{forumTopicSubject}}

Hej Eksperter

Jeg er den heldige ejer af den nye polo 6r, 1,6 TDI 105 heste. Jeg har lige fået den og den har gået ca 1200 km. Forleden var jeg på langtur, og skulle tanke, jeg køre ind på en tank, sætter hanen på og tanker, da jeg opdage at en eller anden TUMPE har sat 95 blyfri hanen i diesel holderen og omvendt, jeg stopper omg. og ser der ca er komme 1 liter benz på min nye dieselbil:-(. Jeg tager nu den rigtige hane og fylder helt op med diesel og forsætter min tur.

Flere VW værksteder siger at det intet betyder, sålænge jeg fyldte diesel på, det er så lidt at det er totalt fortyndet, og jeg har heller ikke mærket noget overhovedet.

Kan man dog på nogen måde tjekke/måle om maskinen har taget skade?

Jeg må tilstå det irritere mig af HELVEDE TIL:-(, og ham der har byttet hanerne skulle sparkes i bollerne!!!, men det er jo mit ansvar at tjekke, men var træt og tænkte slet ikke nogle kunne finde på sådanne.

Tak for jeres svar på forhånd:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin i Diesel
  • #1   22. jul 2010 Jeg arbejder som klargører for udlejningsfirma.. jeg tanker ca 25 biler om dagen.. og det hænder at vi kommer til at lave samme fejl.. så længe det ikke er en kvart tank sker der intet ved det..

• #2   22. jul 2010 hej mike. ved ikke om der sker noget på din nyere diesel vogn. men jeg har selv kørt på 20l disel og 10 benzin en en gammel golf 2 disel. og den er fuldstændig ligeglad. men den har jo heller ikke en masse følere som de ny har. men 1 liter kan ikke tage skade. den ryder højst lidt mere sort. hæld evt. et bell diesel produkt i de næste par tanke.

• #3   22. jul 2010 Der er ikke noget at kontrollere, medmindre man har noget advanceret måleudstyr som jeg kun kan forestille mig frabrikanten af brændstoffet har.

Der sker intet med din nye Polo, bare rolig.

Søren L

• #4   22. jul 2010 Det sker der intet ved... hvis du havde tanket 1/4 tank eller lign ville jeg være nervøs.. men en til 3 liter.. fuck det.. det sker der intet ved..

• #5   22. jul 2010 Så længe det ikke er mere end det sker der intet.

• #6   22. jul 2010 Jeg tilslutter mig ovenstående; 1 liter betyder INET, tro mig, men havde det været flere liter havde du stået overfor at skulle tømme tanken. Men som sagt, 1 liter er ingenting.

• #7   22. jul 2010 1 liter skader ikke, bare fyld diesel oven i så går det, ville bare have været slemt hvis det nu var 25 - 30 liter du smed i, jeg havde fyldt 5 liter i en diesel bil på mit gamle arbejde, og den kørte fint til bare på værkstedet, men tappede det jo også af, og skiftede samtlige filtere.

• #8   22. jul 2010 1 liter og helt fyldt op med diesel, det gør ABSOLUT intet!

• #9   22. jul 2010 det skal jo siges at men oppe nordpå, blander en smule benzin i sin diesel for at den ikke skal fryse, så det er helt normalt..

• mike H
    mike H Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #10   22. jul 2010 TUSINDE TAK for alle besvarelserne, det bringer sku mit smil frem igen, den stod ellers på kold sved og maridt, man har lige brugt en mindre formue på ny bil og så sker dette puha, stor lettelse:-)

Blot til info, i gør næppe som mig, men tjek hvor slangen på standeren leder hen, man ved ikke om der er flere idioter derude, og finder jeg ham (nok aldrig) så hælder jeg sku en liter benz i ham og ser hvor langt han løber.
    Endnu engang TAK!

• #11   22. jul 2010 Jep, intet problem der, der er også mange af dem som ombygger deres dieselmotorer til raps drift (eneste forskel er opvarmning af rapsolien, og ændret dysetryk), hælder også lidt benzin i om vinteren for at det ikke skal blive for tyktflydende.

Kommentér på:
Benzin i Diesel

Annonce