{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Martin S
Martin S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Min Golf III 1.8i kører kun 8-9 km/l.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har pludselig fået et problem med min Golf III 1.8i, der normalt har kørt ca 13,5 km/l, men som nu kun -ved pæn kørsel- kan køre små 9 km/l.
I forbindelse med syn i januar 04, skiftede jeg både kat og lambdasonde, så jeg går ud fra at de to dele er ok.

Min mekaniker mener at det er benzinpumpen der er ved at stå af ?? Umiddelbart lyder det ikke logisk..
Jeg tror selv at det er en kontaktforbindelse, eller måske en føler i motorsystemet, det er galt med, men hvilken..?

Er der nogle der har været ude for lignende eller har et bud på hvad der så kan være årsagen ?

Mvh Martin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Golf III 1.8i kører kun 8-9 km/l..
  • #1   15. feb 2004 ja umilbart ville jeg sige at det er din kat der er stået af, men hvis du lige har fået den skiftet så øhh. Men tjek den nu lige alligevel, jeg har lige tømt den bagerste del af min kat fordi den var faldet sammen og begyndt at rasle og den er kun et halvt år gammel. Rasler din udstødning?????? ellers prøv at slå på den med et stykke træ og hør om det får den til at rasle.

held og lykke med den

Flemming
    --==Sierra RS==--
    Snart med RS front- og bagskørt

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    feb 2004

#2   16. feb 2004 Jeg tror nu ikke min mekaniker står og lyver mig op i ansigtet, da han har foreslået at jeg selv køber pumpen hos hovwdiaudi i Viborg.
    - Jeg tror bare ikke at han har ret i at det er pumpen, og det vil da være ret træls at smide 12 - 1300 kr ud af vinduet, hvis det bare er en kontakt.
    Min kat rasler ikke, så den må desværre nok frikendes.

• michael n
    michael n Tilmeldt:
    okt 2003

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #3   16. feb 2004 da min benzin pympe stod af kørte bilen ikke mere, men jeg tror at årtiden og din tunge højre fod har noget at sig e har sammen problem kører kun 340-380 på 42 liter benz

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    feb 2004

#4   19. feb 2004 Min tunge højre fod....
    ... er ikke tungere end sidste vinter !
    Dermed mener jeg ikke at min måde at køre bil på, har ændret sig i de 2 ½ år jeg har haft den.
    - og det har altså hidtil været med et gennemsnitligt benzinforbrug på ca 13,5 km/l, også sidste vinter.
    Når motoren ellers er i god form, ikke har noget olieforbrug, så må der være en eller anden teknisk fejl i indsprøjtningssystemet.

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    feb 2004

#5   19. feb 2004 Rettelse:
    Jeg mener at min kørestil IKKE har ændret sig i de sidste 2 ½ år..*s*

• tobias v
    tobias v Tilmeldt:
    jul 2003

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 183
    #6   26. feb 2004 det kan sagtens være en fejl i inspr. systemet, men det er ikke til og vide før der er blevet kørt en tester på din bil, på et VW værksted.
    hvis du ikke selv kan finde fejlen så er det nok løsningen..

mvh tobias

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    feb 2004

#7   27. feb 2004 Hej Tobias (og I andre interesserede).

Jeg fik kørt en data-test på min Golf i mandags.
    Den afslørede 3 fejl.
    Der var ingen kontakt til Lambdasonden..
    (+ en følgefejl, jeg ikke kan huske hvad hed)
    - Og så er Hall-sensoren i strømfordeleren defekt.
    Motoren skulle derfor vist nok køre på et nødprogram, så vidt jeg har forstået.
    Jeg skal have skiftet strømfordeleren på mandag, en dyr sag (mellem 2000 - 2500 kr + montering)
    Men med det overforbrug bilen har af benzin, så tjener den sig, for mit vedkommende, ind på 1 ½ år.

Jeg skriver igen når jeg har fået skiftet fordeleren, samt prøvekørt bilen.

Mvh Martin

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    feb 2004

#8   27. feb 2004 UPS!

Vedr. Lambdasonden, så var det bare en kontakt forbindelse der var dårlig.

Kommentér på:
Min Golf III 1.8i kører kun 8-9 km/l..

Annonce