Fiat tipo el flip. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Og på forhånd tak!
Jeg har en fiat tipo 1.6sx 1995 som har fået et el flip. Hmmm?
Jeg stillede den på parkeringspladsen her i Søndags d. 25 Juli. hvor der ingen problemer var. Jeg kommer ud til den igen om Fredagen 5 dage efter. Der har været masser af regn.
Hvor jeg kan se at den lyser ved de lamper i instrument panellet, som normalt først lyser, når der er sat tænding til inden start.
Jeg sætter tænding nøgle til uden start og de lyser stadig, som de skal. Vinduesvisker starter automatisk uden at være sat til. Og dythorn dytter ved venstre og højreblink, mens den samtidigt imellem dyt forsøger at blinke. Også ved katastrofe blink dytter den. Bagrude varmer lys i instrument panel slukker ikke, når man trykker knappen fra igen. Kun når man slukker for tændingsnøgle, hvor der stadig er lys i lamper.
Det knitrer et sted nogle gange, når man sætter noget til.? Måske ved sikringer inde i bil?
Centrallåsesystem som ved hoveddør åbner og låser alle døre virker ikke. Men ved af og på montering af + pol ved batteri kan den finde på at låse op eller låse alle døre i. Måske også ved at tænde noget.
Bilen kan starte og alm. for og baglys så ud til at virke. Og kontrollamper, så ud til at slukke ved start. Men mange ting i elsystemet virker ikke. dyt ved blink. Elbagrude kan ikke slukkes. Centrallåsesystem virker ikke. Stadig lys i lamper uden nøgle tænding, vinduesvisker går selv i gang. Det knitrer fra et sted, lød måske nede fra sikringsboksen i bil. Og måske flere ting jeg ikke har opdaget?
Blæser ser også ud til at fungere.
Hvad kan jeg gøre for at finde fejl eller løse problemet?
Vi har allerede lavet mange andre ting på bilen..
På forhånd mange tak;-)
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.940
maj 2006
Følger: 54 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 171 Svar: 1.803
løse forbindelser eller vand i systemet der kortslutter.
kig din sikringsboks som du selv siger, om der er vand der.
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 15
Håber det hjælper? Ellers må vi vel til at kigge lidt på ledninger og evt sprøjte noget gå væk fugt på...
Fiat`en sagde til mig:
,,Man kan vel ikke gøre for at man har charme... Men hvad jeg end har gjort så blev det gjort med charme
Jeg kan jo ikke gøre for det......kan jeg vel?"
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 15
Den fine Fiat kører igen. Gulvet var vådt og der er kommet vand ind. Vi har tidligere haft åben for afskærmningen ned ved frontruden. Så vi vil nu prøve og se om vi kan finde synderen hvor vandet kom ind? Ved forruden. Og vi har lagt aviser i bunden for at suge op. Men ingen elektriske fejl for øjeblikket.. Så rigtig gode svar...
Takker...
Fiat tipo el flip.