{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

std 0,4 bar, men ved lav fart 1.0 bar? {{forumTopicSubject}}

hej folkens.. jeg har gennem længere tid undret mig over en mærkbar forskel i ladetrykket i min 406 turbo..

nu fik jeg så monteret ladetryksur mm i vognen idag, og jeg blev sku lidt overrasket over resultatet..

den lader 0,4 bar std..

MEN hvis jeg giver fuld gas i 2. 3. eller 4. gear skyder ladetrykket hurtigt op på 1,0 bar (slipper dog speederen når den kommer derop) idet min mapsensor kun kan måle til 1,0 bar, og slår derefter over i nødprogram nogle sek, dette er sket før..

men jeg var lige en tur på motorvejen og lagde så mærke til at hvis jeg giver den fuld gas ved over 110 km/t så lader den de 0,5 bar som den skal..

nu er jeg så helt lost.. for hvorfor lader den korrekt ved over 110 km/t når den skyder alt for højt op i ladetryk ved lavere fart? :s

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  std 0,4 bar, men ved lav fart 1.0 bar?
  • #1   8. aug 2010 skal lige siges at jeg prøvede at skifte ned til 4. gear på motorvejen med omkring 110 og give gas.. der ladede den stadig med de 0,5 bar.. men gør jeg det ved f.eks 70 ryger den op på 1.0 :s

• #2   8. aug 2010 Tror det kan være en overboost periode derer i turboen! den gjorde det samme på min corsa opc.

• #3   8. aug 2010 min er ikke født med overboost.. og burde have konstant ladetryk på 0,4 bar.. hvis jeg kører på motorvejen og knalder speederen i gulvet ryger den op på 0,6 bar og falder med det samme til 0,5 bar..

og det med at den ryger op på 1,0 bar og derover startede den med for et års tid siden lige pludseligt, holder jeg speederen nede når den gør det går den over i nødprogram..

sys bare det virker underligt

• #4   8. aug 2010 hvis den havde gjort det i alle gear var det højest sansynlig magnetventil eller armen til min wastegate jeg skulle tjekke.. men havde der været noget galt med en af dem burde den jo have gjort det samme i alle gear og ved alle hastigheder :s

• #5   8. aug 2010 og når den kommer op på de 0,7 bar og derover begynder turboen at lave en hylelyd når den spooler op.. men har haft tjekket den der er intet slør i turboen overhovedet..

Kommentér på:
std 0,4 bar, men ved lav fart 1.0 bar?

Annonce