Hvad fanden ? {{forumTopicSubject}}
Hey hva så!
Jeg har lige skiftet toppakning på min BMW 316i fra 86!
Jeg gjorde det pga. motoren blev for varm og at den blandede olie/vand!
Jeg gjorde alt efter bogen, er selv udlært mekaniker, fik topstykket planslebet samt trykprøvet. Ingen revner eller lign. Ny toppakning, nye strækbolte og spænd efter korrekt moment osv osv. Men den bliver ved! Oliestanden stiger, og der er olie i vandet. ( Skiftede olie/filter samt vand ved rep ). Jeg begynder at tro jeg har samlet noget forkert men altså hvad er der som har forbindelse med vand/olie andet end toppakningen? Kan blokken være revnet eller lign?
Har i nogen ideer eller lign oplevelser?
MVH
Peter
feb 2005
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 5 Emner: 176 Svar: 2.933
jan 2006
Følger: 107 Følgere: 108 Biler: 12 Emner: 453 Svar: 1.942
jul 2003
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 11 Svar: 198
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 34
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 34
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 173 Svar: 893
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 173 Svar: 893
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.294
på nogle motorer er det næsten umuligt at se det med det blotte øje , der skal man nærstudere det eller stole på mærkningen
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 34
Hvad fanden ?