{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Hjælp til Ohm omregning {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har et lille problem.
Jeg er ved at købe et multiinstrument til min fiat, men benzinmåleren i instrumentet kan kun måle fra 0-100 ohm, men min tankføler arbejder fra ca 0-400 ohm.
Mit spørgsmål er så om man kan sætte en en modtand eller lign så man får modstanden fra tankføleren ned i de "tilladte" 0-100 ohm ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Ohm omregning
  • #1   19. nov 2005 Tjaeh.. 400ohm parallelt med 135 ohm giver ca 100,9 ohm. Men om du lige kan bruge det til noget i dette tilfælde, kan jeg ikke lige sige

  • #2   19. nov 2005 Det er rimeligt sort snak for mig det der smiley Kan du forklare det så jeg fatter det ? smiley

  • #3   19. nov 2005 Tror ikke jeg er så god til at forklare det.. Er nok for meget inde i det tekniske selv.

    Men hvis du f.eks nu tog to 400 ohms modstande og satte dem sammen til én (altså ved siden af hinanden - parallelt) så ville de se ud som én 200 ohms modstand.

    Hvis du så sætter en 135 ohms modstand parallelt med din tankmåler, så skulle du gerne kunne få den rigtige neddeling som du skal bruge for at få 0-100 i stedet for 0-400 ohm


  • #4   19. nov 2005 okay det giver lidt mening, jeg tykker lidt videre på det.. 1000 tak for hjælpen

Kommentér på:
Hjælp til Ohm omregning

Annonce