Tændnings problemer på Opel 1,6/1,3 {{forumTopicSubject}}
Har pillet ved noget jeg ikke skulle.
Min Kadett køre med en 1,6SV motor og tænding fra en 1,3S
-I forbindelse med et almindeligt service på min motor, ville jeg lige kontrollere min camvinkel, den var nærmest ikke eksisterende, så jeg fandt søgerblade frem og fik den justeret ind på de 0,4 jeg fik fra Haynes bogen.
Men da tændingen er fra 1,3S motoren passer rotoren ikke med mærkerne på huset. - bruger 1,3 tætningen for at undgå at skulle rode alt for meget med ledningsnettet. (1,6 tændingen kræver styreboks og en del flere sensorer) -og denne opsætning har virker fint, indtil nu.
Men så begyndt problemerne, inden dette var tændingen bare indstillet på gefülen og den kørte sådan set ok. -Men efter justeringen af camvinklen kan jeg bare ikke få den til at gå ordenligt.
Stiller jeg den på det mærke der passede med hvor huset stod inden jeg begyndt at pille, går motoren fint i tomgang, men ved den mindste smule gas tændingsbanker den helt vanvittigt.
-Køre jeg en tur og får stillet tændingen så jeg slipper for banken så vil den ikke køre ordenligt ved høje omdrejninger. samt den har udsættere ved jævn fart.
-Lige nu kører den med en mellem ting, hvor den kun banker når jeg virkelig sejtrækker (nærmest tvinger den til at banke) og med lidt udsættere ved jævn hastighed.
-Som i nok kan forestille jer dræber det virkelig al køreglæde.
Er der nogen af jer der har nogen idé om hvordan jeg kan få den til at køre ordenligt?
-Vil være tilfreds med at komme tilbage til den gamle indstilling, har den holder op med at banke og hoppe.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 403
kan måske hjælpe dig...
det er det gamle tændings system der sieder på med rotor og sådan ikk ? ?
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
og brug tendnings pistol self til at indstile tændnings tidspunkt.
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
har testet vacumslanger og dåse. og prøvet at stille den med pistol.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 403
Tændnings problemer på Opel 1,6/1,3