{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

hylen fra motorum?? {{forumTopicSubject}}

hej har en forfærdelig hylen fra mit motorrum. først troede jeg det var kilremmen men den er skiftet nu. så det er ikke det. det sker ca 75% at gangene når jeg starter bilen og så skal jeg virkelig give den meget gas i nogle sekunder og så stoppper det. hvad f#¤k kan det være?

har hørt det kan være noget med genaratoren fordi jeg har et anlæg i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hylen fra motorum??
  • #1   12. sep 2010 giv dine remme engang wd40...det pejer at virke..min har gjort det samme på et tidspunkt

haha hvorfor skal din anlæg ha skylden..det er jo heller ikke motorens skyld du er punkteret på højre bagdæk smiley

• #2   12. sep 2010 det er vel bare remmen der skal strammes en smule

• #3   12. sep 2010 har du kun en rem??
    nogle biler har flere remme...
    min har f.eks. 2 remme..
    men ja, hvis de remme der er, er blevet skiftet.. så skal de strammes.. og du skal ikke nruge WD40 til at smøre en ny rem med... de skal ikke smøres, bare strammes ordentligt..

og hvis du endelig skal smøre remmen, så findes der noget som er beregnet til remmene, som ikke fedter eller får remmen til at glide..

et lille cowboytrick hvor du kan tjekke om det er remmen der hyler (hvilket det garanteret er og derfor er unødvendigt at tjekke) så kan du ta en lille håndfuld mel og drysse ned på remmen imens motoren er startet og den hyler... melet virker så som talkum og stopper hylen... men det virker ikke permanent.. kun i et kort øjenlik..

• #4   12. sep 2010 Det kan jo være andre ting.

Udrykkerleje, generatorlejer og evt. vandpumpe.

Og nej, man skal IKKE smøre remmene med noget som helst.

• #5   12. sep 2010 der er nu noget spray som er beregnet til netop at sprøjte på remmene.. men det smører ikke..

http://www.diatom.dk/katalog.asp?t=5&ID=29333

• #6   12. sep 2010 min lille bror brænder den ene generator af, efter den anden,
    fordi han har stort anlæg i,

og nå han køre i bilen, og fyre godt op for anlægget,
    så hyler remmen, fordi, generatoren og batteriet ikke kan lever strøm nok.

og med det resultat, at generatoren brænder af efter noget tid

men i dit tilfælde er remmen nok for løs.
    den kan også hyle hvis remmen er strammet for meget

Kommentér på:
hylen fra motorum??

Annonce