{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

Lupo 3l Diesel på bagklap {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.

Jeg har et mærkeligt problem, jeg kan kører min bil i vaskehal flere gange om ugen, fordi når jeg kører smider den diesel os på bagklappen, hvilken jeg overhovet ikke forstår da udstødningen sidder under bilen, og ikke stikker frem.

Det er rigtigt slem, efter 4 dage, er den helt sort på bagsmækken, og jeg kan ikke komme i nærheden af den uden man stinker af diesel.

Nogle der ved hvad dette kan skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lupo 3l Diesel på bagklap
  • #1   24. sep 2010 pudsigt nok er turboen lige stået af idag.
    Kan det være derfor? ikke at den har kun har gjort det idag, men den har jo nok været slidt.


  • #2   24. sep 2010 okai tak for svaret. hmm jeg snakkede med en mekaniker idag, der mente det kunne være en "wave genner" på turboen. (ikke udtalt rigtigt) men det er vel stadig grunden til olien.

    Vil det sige jeg kører og smider olie?


  • #3   25. sep 2010 Wave genner=waste gate dvs. der hvor overtryk slippes ud

  • #4   25. sep 2010 lige præcis. muligvis sagde de at det var den der var gået i stykker.
    - men kan det stadig være problemet med at bagsmækken er så sort?


  • #5   25. sep 2010 Det er muligt at wastegateventil er gået istykker. Om det kan få turbo til at stå af, er jeg ikke klar over, men hvis turbo går i stykker, vil den sende olie ind i cylinder og det giver en masse røg. Turboen kører i et olieleje og hvis der er for meget slid ryger der olie med ind i forbrænding. Mvh. Gert

  • #6   25. sep 2010 Jeg tvivler meget stærkt på at det er ud af udstødningen det kommer. Bliver der øset så meget diesel ind i motoren at det komme uforbrændt ud i den anden ende, så himler den.

    Tror du ikke nærmere at du har en utæthed enten ved tanken eller rørene?


  • #7   25. sep 2010 Jesper: Hvad mener du med at den himler?

    Gert: Jamen hvis den der ventil ikke virker, så virker turboen jo heller ikke, og hvis det jo så er som JackAss 2 skriver at det kan være turboen. Men hvis ikke det specifikt er turboen, men kun ventilen, om det så stadig kan være det, det er det jeg mener, håber at i forstår.

    - Og selvfølgelig tak for svarene!


Kommentér på:
Lupo 3l Diesel på bagklap

Annonce