E36 hakker ved igangsætning (1. gear) {{forumTopicSubject}}
Hey drenge.. Har en 316i fra 92 som kun har kørt 147.000..
Her idag var jeg ude og trille en tur i den i KBH, og pludselig ud af den blå luft da jeg skal til at sætte igang i 1. gear begynder hele bilen at hoppe og klonke. Den siger ikke noget når jeg sætter i gang i 2. gear eller når jeg triller og sætter den i 1. Det er KUN når jeg sætter igang i 1. gear at den hopper og siger klonk. Ellers kører bilen perfekt uden at klonke eller hakke når jeg kører..
Før dette sagde den også en lille klonk lyd når jeg skiftede fra 1. til 2. og 2. til 3., men hvis jeg koblede ud på den rigtige måde sagde den ikke noget. Heller ikke hvis jeg slap gassen og trådte på den igen. Kun hvis jeg skiftede gear pludseligt under acceleration og koblede hurtigt ud. Ikke nødvendigvis ræs.
Er selv mekanikerlærling, men har ikke prøvet at skrue på biler med baghjulstræk før, så er pænt rookie på det område. Kan dog udelukke at det ikke er motoren der fejler noget. Vil selv mene der er noget med transmission eller bagtøj.
Tænkte der var nogen der havde noget klogt at sige. Har umiddelbart ikke fundet noget ved at søge rundt om på nettet.
Help please!
aug 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 4 Svar: 2
nov 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 33 Svar: 993
Hmm, tvivler på den har fået tæv.. Det er en total morfar bil med orig. Radio osv.. Men kan jo selvfølgelig godt være..
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 11 Emner: 6 Svar: 510
nov 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 33 Svar: 993
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 531 Svar: 2.074
Det er højstsandsynligt bagtøjet, der har fået noget tæsk gennem tiden
hallo en 1.6 fra 0-100 på en halv time,
den kan ikke trække skindet af en kop varm kakao?
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 11 Emner: 6 Svar: 510
på min er det os kun i 1 gear...
men det nu ik så slemt så jeg venter med at få det udskiftet...
E36 hakker ved igangsætning (1. gear)