{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.324 visninger | Oprettet:

E36 hakker ved igangsætning (1. gear) {{forumTopicSubject}}

Hey drenge.. Har en 316i fra 92 som kun har kørt 147.000..

Her idag var jeg ude og trille en tur i den i KBH, og pludselig ud af den blå luft da jeg skal til at sætte igang i 1. gear begynder hele bilen at hoppe og klonke. Den siger ikke noget når jeg sætter i gang i 2. gear eller når jeg triller og sætter den i 1. Det er KUN når jeg sætter igang i 1. gear at den hopper og siger klonk. Ellers kører bilen perfekt uden at klonke eller hakke når jeg kører..

Før dette sagde den også en lille klonk lyd når jeg skiftede fra 1. til 2. og 2. til 3., men hvis jeg koblede ud på den rigtige måde sagde den ikke noget. Heller ikke hvis jeg slap gassen og trådte på den igen. Kun hvis jeg skiftede gear pludseligt under acceleration og koblede hurtigt ud. Ikke nødvendigvis ræs.

Er selv mekanikerlærling, men har ikke prøvet at skrue på biler med baghjulstræk før, så er pænt rookie på det område. Kan dog udelukke at det ikke er motoren der fejler noget. Vil selv mene der er noget med transmission eller bagtøj.

Tænkte der var nogen der havde noget klogt at sige. Har umiddelbart ikke fundet noget ved at søge rundt om på nettet.

Help please!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E36 hakker ved igangsætning (1. gear)
  • #1   8. okt 2010 Det er højstsandsynligt bagtøjet, der har fået noget tæsk gennem tiden. prøv evt. at tjekke olieproppen, efter metalstykker. kan være tænderne, i dine tandhjul der er fræst i smadder.

• #2   8. okt 2010 Nu har bilen stået stille en times tid, og nu kører den perfekt igen.. Fatter intet..

Hmm, tvivler på den har fået tæv.. Det er en total morfar bil med orig. Radio osv.. Men kan jo selvfølgelig godt være..

• #3   8. okt 2010 udrykkerlejet der driller dig min kan også finde på de juleleje men det er sjællent det sker på min...

• #4   8. okt 2010 Den kan også finde på at snurre/rasle lidt fra koblingen/gearkasse når den står i tomgang.. Men så snart jeg træder koblingen koblingen ned stopper det.. Tror du virkelig det kan gøre at hele bilen hopper? KUN i 1.?

• #5   8. okt 2010 Jesper S

Det er højstsandsynligt bagtøjet, der har fået noget tæsk gennem tiden

hallo en 1.6 fra 0-100 på en halv time,

den kan ikke trække skindet af en kop varm kakao?

• #6   8. okt 2010 ja det er blevet tjækket på min og det er udrykker lejet på min ivertfald...

på min er det os kun i 1 gear...

men det nu ik så slemt så jeg venter med at få det udskiftet...

Kommentér på:
E36 hakker ved igangsætning (1. gear)

Annonce