{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Lasse L
Lasse L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Intet lys i airbag - Nissan almera1,6 {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min Almera fra1997 til syn, og en af grundene til at den ikke gik igennem var, at der ikke var lys i airbaglampen. Den lyser ikke på noget tidspunkt, heller ikke under opstart (som den skulle hvis alt fungerede som det skulle)

Jeg har haft den ved en mekaniker, som har haft instrumentbrættet ude, men airbaglampen kan man ifølge ham ikke bare skifte, da den er monteret inde bag ved som en del af kredsløbet (hvis jeg har forstået rigtigt)

Forinden havde han forsøgt at teste airbaggen med en laptop og nogle kabler, men det lykkedes aldrig at få forbindelse til systemet. Han er nu ret sikker på, at airbaglampen er blevet brændt af i forbindelse med at dioderne i sin tid blev sat i. Han kan skaffe et nyt instrumentbræt for 500 kroner, hvilket ifølge ham med 99% sikkerhed vil løse problemet.

Umiddelbart tænker jeg at det er lidt vildt at skifte hele instrumentbrættet bare for en skaldet pære, er der noget andet som kan gøres? Er der andre som har haft problemer med airbaglampen?

På forhånd mange tak for hjælpen! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intet lys i airbag - Nissan almera1,6
  • #1   17. okt 2010 Det kan jeg med 110% svare dig på. Det er IKKE en pære men en dobbelt lysdiode, og den er dobbelt så dette med den ikke lyser ikke sker. dioden er designet til at holde bilens levetid x2 så det er med sikkerhed ikke der problemet ligger. Har du haft bilen så længe at du ved om den nogensinde har lyst?

• #2   17. okt 2010 hvis du er lidt fiks på fingrene, luser du airbag lampen ind sammen med ladelampen..

• Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    nov 2008

#3   17. okt 2010 Tak for jeres hurtige svar!

Jeg glemte at skrive, at mekanikeren efter han ikke kunne få forbindelse til airbaggen, lavede en anden test. Der kom han frem til, at der var fejl i en strømkreds. Så hele problemet kan altså ifølge ham løses ved at skifte instrumentbrættet for 500 kroner. Hvis det virker er det vel en meget fornuftig løsning ikke sandt?

Jeg snakkede lige med ham som jeg købte bilen af
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=104439
    (det er den her bil det handler om

Han mente ikke, at der nogensinde havde været lys i airbaglampen..så det er vel også på tide, at jeg får styr på det smiley

• Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    nov 2008

#4   17. okt 2010 og den strømkreds der var fejl i var: "17, SRS styreenhed."
    Han printede et papir ud efter at have lavet testen ved hjælp af programmet
    Tolerance Data - Tolerance A/S http://www.tolerancedata.com/

• #5   17. okt 2010 Jeg vil ikke opfordre dig til at lave fusk med din egen sikkerhed.
    Den fejl du nævner har intet med instrumenteringen at gøre, SRS enheden sidder i midterkonsol under plastic bag din håndbremse, få den skiftet istedet.

• Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    nov 2008

#6   24. okt 2010 Mekanikeren havde åbenbart ret med det kredsløbshalløj, for da jeg fik et andet instrumentbræt i lyste airbaglampen præcis som den skal. Nu skal jeg bare have den godkendt til syn, så sætter jeg det andet instrumentbræt i igen, for ellers kommer det jo ikke til at passe med antal kilometer bilen har kørt...

Kommentér på:
Intet lys i airbag - Nissan almera1,6

Annonce