{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes 124 styrtøj knirker
  • #1   30. okt 2010 Er det den? Er du sikker? Den ser også træt ud. Hmm. Mindes de er noget rigtig lort og skifte?

• #2   30. okt 2010 Prøv og smør den inden udskiftning. For de kan på de gamle, koste en spindel. En kanyle og lidt automatgear olie. Min w124 gjorde det også, men det gik i sig selv igen efter nogle dage

• #3   30. okt 2010 Jeg tror jeg render ud og prøver og smøre den. Men koste en spindel siger du? Er det når den skal skilles ad eller hvad mener du?

Jeg kan huske jeg engang i min læretid skiftede fjedre på sådan en. Og jeg husker det som om det var noget værre lort, og næsten livsfarligt uden specialværktøj.

• #4   30. okt 2010 Gummiet er rimelig smadret på den bærekugle. Så den skal skiftes når jeg lige har overskud til det. Indtil videre smør jeg den og håber det hjælper. Men der er sgu så mange ting når man lige har fået en bil der har gået 600.000 km. Så prøver den nemme.

• #5   30. okt 2010 Men tak for svarene. jeg stikker ud med en oliekande og fedter svinet ind smiley

• #6   30. okt 2010 En hammer, et rør, og værktøj til at løsne bolten der holder bærekuglen...+ donkraft.....

Den er lige til at slå ud har gjort det en del gange, bla. senest på en P. Plads, da bærekuglen havde slupet, og bilen ikke kunne køre længere...

Tager under en halt time.....

Jeg syntes det er ligetil...... smiley

• #7   30. okt 2010 Oaky. Kan godt se man måske kan gøre sådan. Altså du mener at sætte donkraften under bærearmen ikke?

Men har lige fyldt kuglen med fedt, og nu er den lydløs. Perfekt. Tak for hjælpen alle sammen.

• #8   30. okt 2010 det er verdens nemmeste bil at skifte forfjedre på..... hvis man har det rette værktøj, eller skal man lade være !!!
    lyden er sikkert fra en bærekugle, du KAN sprøjte olie ind i den, men kun for at konstatere om det er den der larmer.
    hvis det er bærekuglen der larmer, skal den (helst begge) skiftes hurtigst muligt, hvis du ikke gør det, kan den FALDE AF !!! det koster som regl en forskærm og måske et dæk.
    man ødelægger ikke noget ved at skifte den, og kuglen er ikke specielt dyr, men man skal igen bruge special værktøj.

kig også på 124forum.dk

Kommentér på:
Mercedes 124 styrtøj knirker

Annonce