{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Bolte hjælp {{forumTopicSubject}}

Skal ha andre bolte til mine originale bbs vr6 fælge.
De koster 27 pr stk hos vw og er 14x1.5x27.
Kiggede hos thansen som har dem til 19, men de siger jeg skal bruge dem der er 28 lange fordi det ikke er de der stålfælge. Det var noget med at bolte er koniske jeg ikke helt fik fat på.

Har min tvivl til thansens viden så vil høre om nogen ved noget om det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bolte hjælp
  • #1   5. nov 2010 fatter ikke helt dit spørgsmål, men ja der er forskel på konus (aner ikke hvordan man staver det) til alu og stålfælge! På en golf kan du kende forskel ved at den før gevindet har nærmest en "tragt" (anlægsfladen) der er meget lang, hvor der til stålfælgene næsten ingen "tragt" er... Ved ikke om det er forståeligt nok?

• #2   5. nov 2010 men uanset hvilet bolte det er, lyder det dyrt for 20 bolte.. Plejer at give omkring 200 kr for et sæt bolte ved den lokale dækforhandler

• #3   5. nov 2010 men hvis vw siger 27 lang, er det vel ligegyldigt at du sætter nogle i som er 28, er jo næsten ingen forskel, så længe de er længere..

• #4   5. nov 2010 B tak det forstod jeg og mener mine har den tragt originalt.

Spørgsmålet er at vw siger boltene er 14x1.5x27 men thansen siger hvis jeg skal købe deres, som er 9 kr billigere pr bolt, så skulle jeg købe 14x1.5x28 istedet og er i tvivl om jeg skal tro på thansen.

• #5   5. nov 2010 Jeg var nervøs for at de ville gå helt i bund og ha den ene mm i difference og gøre at fælgen ku rykke sig på den ene mm.

Men ja det er da mega dyrt og derfor jeg leder efter billigere alternativ for kan spare 160 ved at ta thansens bolte

• #6   5. nov 2010 det vigtigste er jo at du får det rigtige gevind med den rigtige stigning altså 14*1,5 og så at de er min 27 lang, som vw siger. At de så hedder 28 kan jeg ikke se sku være noget problem.. er jo kun en mm fra.

• #7   5. nov 2010 ja det er rigtigt, men det tror jeg næppe vil ske. Men ellers forhør dig ved den nærmeste dækforhandler, for synes stadigvæk det lyder dyrt for de bolte ved thansen

Kommentér på:
Bolte hjælp

Annonce