{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.958 visninger | Oprettet:

Speedometer/Kilerem/V-rem BMW E36 {{forumTopicSubject}}

Halløj derude...

Har et par spørgsmål ang. min nyindkøbte BMW E36 316i fra 1995.

1.
Speedometeret går ud nogle gange hvor jeg kører i bilen... Alle lys blinker og slle nåle i speedometeret gåtr ned på 0... Men efter 5 sekunder kommer den tilbage og derefter ingen problemer. hvis tabnkmåleren går på 0 får den lige et slag oven på instrumentbrættet, så kommer den igen... Er disse problemer en løs forbindelse eller er speedometer kablet ved at være ødelagt

2. Kileremmen hylder meget om morgenen når bilen er kold hvor den hylder/piber indtil jeg har kørt et par kilometer... Men selv når den står i tomgang kommer der nogle små pibe lyde med jævne mellemrum. jeg vil gerne have skiftet kileremmen, men mit spørgsmål er så... Er kileremmen det samme som en V-rem? Og er det nemt at skifte selv?

Det var en ordentlig mundful, men håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak!

- Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedometer/Kilerem/V-rem BMW E36
  • #1   9. nov 2010 ... Og undskyld de mange tastefejl hehe

  • #2   9. nov 2010 Der er ikke kabel på dit speedometer, du skal have skiftet din føler i bagtøjet eller dine batterier i speedo-kassen.

    Den kører med multirem sådan én mener jeg, men tjek det på realoem.com eller kør ned til BMW og giv dem dit stelnummer, så har de vel varen på hylden.


  • #3   9. nov 2010 02power ©

    Ja for hvis jeg f.eks. søger hos Thansen så har de en V-rem og ikke kun en løs kilerem som så mange andre bilmodeller, synes nemlig også remmen er noget længere, bredere og dyrere and andre hehe... smiley

    Har fået fortalt at en 316i kører emd kædetræk, så det er vel derfor?


  • #4   9. nov 2010 Undskyld jeg lige spørger, men hvorfor søger du ved T-Hansen?
    De har sgu ikke orden i deres sager, og en BMW fortjener sgu en multirem der er original i det mindste. BMW er ofte billigere end Mekonomen, refako og T-Hansen, det er der bare ikke mange der tror.

    Det er ikke din generator osv der kører med køde, det er knasten der kører med kæde.

    Det er nemt nok at skifte, men skift medløber og strammer på samme tid, så er du sikker på at det holder.

    Carsten


  • #5   13. jan 2011 Carsten

    Kan fortælle at den rem de sælger fra Thansen er fra GoodYear! Det er bare nogle folk som er for dumme og betale ekstra for den samme vare fordi de køber den et andet sted. At købe den dyrere giver folk falsk tryghed for den fungerer 100% lige godt om den er fra Thansen eller Mekonomen...


  • #6   13. jan 2011 Go for it..

Kommentér på:
Speedometer/Kilerem/V-rem BMW E36

Annonce