{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

Seat Toledo 2001 fejlkode 17965 {{forumTopicSubject}}

Hej Bg's Brugere ..
Ville sætte pris på at I lod vær med at slette mine indlæg
Oprettede dette igen da det andet var slettet, kan ihvertfald ikke finde det længere

Jeg har et problem med min bil, lidt info om bilen:
Seat Toledo 1,9 TDi 110hk
Motorkode: AHF
Kørt: 221.xxxkm
Årgang 6/2001

Ja, tilbage til problemet ..
Jeg var i weekenden inde i indkøbscenteret fields(Amager), den klarede turen fint uden problemer derind, indtil jeg skulle hjem.
På motorvejen gik turboen i nødprogram, så den gad bare ikke trække, har sådan en lille fætter (Autel,maxscan VAG udmåler) som jeg satte til og den kom med følgende fejlkode:

17965 - 035 Kwp 1281
Control: Positive
Deviation : p1557

Slog det så op på http://wiki.ross-tech.com:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 557/005463

Det skal lige tilføjes at da jeg købte bilen, af en forhandler (heldigvis).
Fik jeg skiftet på de 6 mdrs reklamationsret med meget besvær og "slåskampe" for at få det skiftet, for han sagde at en turbo holder hele bilens levealder:
n75 Ventilen
diverse vakuum slanger til turboen
Men, det var slet ikke dem der var problemet
det var turboen der var stået af, så den fik jeg også skiftet.
Og nu har den så kørt 23xxxkm efter det blev skiftet og nu gør den det så igen

Så mit spørgsmål til jer: Hvad fanden kan det nu være der er gået til turboen ? For den kan vel ikke gå igen på så kort tid vel ? jeg har heldigvis stadig 4mdr reklamationsret på turboen og har snakket med forhandleren at hvis det er den så får de den bare retur lige i nakken .. Problemet er jeg skal til jylland i weekenden (20/11) og han kan først kigge på den efter næste uge igen. dvs. efter den 29/11..

En anden ting:
Den gør det overhovedet ikke hvis motoren er driftsvarm der kan jeg smide den i 1-2-3-4-5 gear og drøne i 4500rpm og den gør det bare ikke, men hvis motoren er kold og jeg smider den i 5 gear bare ved 1900-2400rpm så går den i nødprogram, indtil jeg slukker for motoren og starter igen så virker den perfekt .. Plus, at jeg her på det sidste har kunnet høre motoren sige en meget høj brummelyd (somom der var en sportsudstødning på) hvis jeg kører i høje gear ved lave omdrejninger og gir gas, det samme når jeg slukker bilen når den har været varm så siger udstødningen (tror jeg det er) en sådan svag pruttelyd blandet med en høj brummen (svært at forklare over skrift)

Håber I kan hjælpe mig

Alonso

Lige endnu en ting til fejlen :
Nu fik jeg lige testet det igen og det her syntes jeg er endnu mere mærkeligt, fordi sådan var det ikke sidst.

Når motoren er driftsvarm (25-40km kørsel) og jeg smider den i 5 gear og kører 180km/t går turboen ikke i nød program, men lige så snart motoren er kold og jeg smider den i 5. gear ved 120-140km/t så gør den

Kan det så være noget andet ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Toledo 2001 fejlkode 17965
Kommentér på:
Seat Toledo 2001 fejlkode 17965

Annonce