{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.613 visninger | Oprettet:

El fejl på Peugeot 106 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg står med 2 rigtig irriterende problemer på min Peugeot 106 1,4 fra 1998.

Fejl 1 : Ladelampen lyser ved tænding samt kørsel. Går udfra det er ny generator, men er i tvivl om det hænger sammen med fejl nr 2.

Fejl 2: I regnvejr sprænger Sikring F9 (30amp). Derefter springer den så snart den bliver sat i. Det er sikringen for blinklys, stoplys, vinduesviskere for og bag, elruder og relæ for lydsignal til lys.

Alle ting er prøvet slået fra og til. Sikringen sprænger stadig. Derudover er plusledningen fra generator til batteri prøvet afmonteret.

Håber der er nogen der ku hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El fejl på Peugeot 106
  • #1   16. nov 2010 Det er nok nemmere at få den tjekket ved en mekaniker, evt. en peugeot mekaniker, som ved noget om det.

  • #2   16. nov 2010 der er et sted hvor vandet løber ind/ned og skaber kontakt imellem plus og stel..

  • #3   16. nov 2010 Kunne ikke forestille mig at de 2 ting har noget med hinanden at gøre...

    1:
    Mener at generatoren laver en plus på D+ til ladelampe... Så hvis du tager den af og giver den plus imens bilen kører og lampen så går ud... Så er det jo generatoren eller bare kuldene i den... smiley men smid lige en "test-sikring" imellem, da jeg ikke lige kan huske om det er en plus den skal hæve...

    2:
    Det tyder på kortslutning til stel... så tag lige og tjek alle forbindelserne til de forbrugere... Især gummi-manchetterne ved døre og bagklap, evt. visker-motor under (torpedo-pladen), elrude-motor i døre og alle diverse stik for ir/rust...

    Da du siger at de oftest sker ved regn, er det sandsynligvis udendørs eller inde i dørene fejlen ligger...

    God jagt... smiley





  • #4   16. nov 2010 Og ja Kong Gulerod... Kortslutningen sker sandsynligvis igennem vandet... indtil det er tørt igen... smiley

Kommentér på:
El fejl på Peugeot 106

Annonce