{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Manchet skiftning e36, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hey BG så prøver jeg lige igen, og sletter den gamle post smiley står og skal have skiftet min trækakselmanchet i højre side. men hvordan fungere det lige?

den ydre manchet på billedet.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/316i-M40/LHD/M/1992/browse/rear_axle/output_shaft/

Kan man nøjes med at tage akslen af diffen og så tage den anden manchet af og så skubbe den nye ind først og derefter sætte den underste på igen?
Eller er der et trick til det?

Mvh. Mikkel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manchet skiftning e36, hvordan?
  • #2   17. nov 2010 Du skruer da bare de seks bolte ud der sidder i aksel og ind i bagtøjet. Og så ud og stå med det i hånden og få skiftet manchetten.

• #3   17. nov 2010 Ja okay det lyder jo ikke så vældig svært smiley

Men hvordan "banker" man leddet af? sidder det ikke fast med en låsering eller noget andet? eller er det bare at banke med en hammer til det kommer af?

Men tak for svarene ihvertfald smiley

Mikkel

• #5   17. nov 2010 Du kan få et stykke værktøj til at udvide manchetten så du kan få den udover knokkelleddet. Så er du fri for at skille trækakslen ad.

• #7   17. nov 2010 http://www.imexdk.dk/dk/boot_gun.html

Her er den dyre model til at udvide manchet med. Men der kan fåes en meget billeger og enklere model. Det er egentlig bare en kegleformet plastikrør som med masser af glidecreme kan manchet trækkes ned over også over på akslen udover knokkelled.

• #8   17. nov 2010 Man kan få sådan nogen universal manchetter, til at udvide ind over ledet.. Men efter min egen erfaring er det ikke god. Køb en ny original, så det ikke er sådan en stiv satan :d

• #9   17. nov 2010 Danny P

Det har du helt ret i. De uorg. manchetter er ikke særligt fleksible så hvis man skal gøre tricket med at udvide skal man købe en org. manchet.

Kommentér på:
Manchet skiftning e36, hvordan?

Annonce