Hjælp, problemer med Fiat bravo {{forumTopicSubject}}
Hej alle i kære mennesker her på Bg
Har lidt af et problem som jeg tilsyneladende ikke selv tror jeg kan løse.
Historien starter med at jeg sidste lørdag valgte at køre bilen i vaskehal, med undervognsvask og det hele. (Dumt? Ja, jeg ved det godt) Herefter vælger jeg af vane at trække håndbremsen,selvom jeg udemærket godt er klar over at det ikke er særlig smart i frostvejr. Da jeg så forsøger at køre søndag morgen kan det ikke lade sig gøre eftersom den låser på baghjulene.
Lader bilen stå til mandag, hvor jeg prøver at få varmet den godt og grundigt op. Efterfølgende lykkes det mig så også at kunne rulle . Men herefter lyder bilen utrolig mærkelig. Lidt som hvis man har smadret lydpotten. Kan mærke da jeg kører på mortorvej at den næsten ingen trækkraft har . Den kæmper virkelig for bare at komme op på de 80. Hele bilen lyder trodst den lille 1,2 som sidder i, nærmere som noget utrolig voldsomt. tomgangen er utrolig ujævn og det virkede som om den kun kørte på 3 cylendere i stedet for 4. . . tænkte at måske var det det ene tændrør som var røget sig en tur eller at der måske var kommet fugt i tændrørerne . Men nu er de skiftet, plus jeg kunne mærke de alle 4 var varme, så heller ikke her sidder problemet. overvejer om det kan var en sensor til indsprøjtningssystemet som kan være problemet. Lige nu aner jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre, plus jeg lige har konstateret at den har brugt 1/4 tank på at køre 50km :S Tyder ikke specielt godt Er der nogen som har nogle foreslag til hvad der kan være galt?? :(((
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 714
sep 2008
Følger: 54 Følgere: 49 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 119
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 845
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.052
Til dit andet problem: Det lyder meget som om den går på 3 cylindre at tændrørene bliver varme betyder ikke at den tænder på alle cylindre, du bliver nød til at gå alle stik igennem i motorrummet og få dem sprøjtet med noget silicone evt kontaktspray. selvfølgelig skal du lige blæse dem tørre først.. umiddelbart vil jeg tro du skal kigge på tændspoler først og derefter stik ved MAF´en (luftmassemåler) det sidder ved luftindsugningen.. prøv de ting og se om det ikke hjælper.. til bremserne skal du ha nye kabler men de koster nu heller ik meget.
Hjælp, problemer med Fiat bravo