{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.385 visninger | Oprettet:

Hjælp, problemer med Fiat bravo {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kære mennesker her på Bg smiley

Har lidt af et problem som jeg tilsyneladende ikke selv tror jeg kan løse.

Historien starter med at jeg sidste lørdag valgte at køre bilen i vaskehal, med undervognsvask og det hele. (Dumt? Ja, jeg ved det godt) Herefter vælger jeg af vane at trække håndbremsen,selvom jeg udemærket godt er klar over at det ikke er særlig smart i frostvejr. Da jeg så forsøger at køre søndag morgen kan det ikke lade sig gøre eftersom den låser på baghjulene.

Lader bilen stå til mandag, hvor jeg prøver at få varmet den godt og grundigt op. Efterfølgende lykkes det mig så også at kunne rulle . Men herefter lyder bilen utrolig mærkelig. Lidt som hvis man har smadret lydpotten. Kan mærke da jeg kører på mortorvej at den næsten ingen trækkraft har . Den kæmper virkelig for bare at komme op på de 80. Hele bilen lyder trodst den lille 1,2 som sidder i, nærmere som noget utrolig voldsomt. tomgangen er utrolig ujævn og det virkede som om den kun kørte på 3 cylendere i stedet for 4. . . tænkte at måske var det det ene tændrør som var røget sig en tur eller at der måske var kommet fugt i tændrørerne . Men nu er de skiftet, plus jeg kunne mærke de alle 4 var varme, så heller ikke her sidder problemet. overvejer om det kan var en sensor til indsprøjtningssystemet som kan være problemet. Lige nu aner jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre, plus jeg lige har konstateret at den har brugt 1/4 tank på at køre 50km :S Tyder ikke specielt godt smiley Er der nogen som har nogle foreslag til hvad der kan være galt?? :(((

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, problemer med Fiat bravo
  • #1   4. dec 2010 is og fugt i elsystem og måske et sæt smadrede bag bremser det sku trist men jeg tror det er det. løsning ka være at få tøfferen ind i varmen i et par dage så den ka tø og tørre igennem.mvh.

• #2   4. dec 2010 Jamen bagbremserne fejler intet. Men tjo, måske er det pga is og fugt? smiley ved det ikke..

• #3   4. dec 2010 se lige dit benzinfilter efter også....det kan være gået løs i vasken...når det er så koldt kan plasticen godt blive lidt skør og det sidder nemlig med sådan nogle smarte klikpådimser.....evt derfor den ikk får benzin nok og har brugt så meget.....

• #4   5. dec 2010 For det første, det med dine bremser er 9 ud af 10 gange fordi der ligger vand i kablerne til håndbremsen, det er et kendt alfa/fiat problem på flere modeller..

Til dit andet problem: Det lyder meget som om den går på 3 cylindre at tændrørene bliver varme betyder ikke at den tænder på alle cylindre, du bliver nød til at gå alle stik igennem i motorrummet og få dem sprøjtet med noget silicone evt kontaktspray. selvfølgelig skal du lige blæse dem tørre først.. umiddelbart vil jeg tro du skal kigge på tændspoler først og derefter stik ved MAF´en (luftmassemåler) det sidder ved luftindsugningen.. prøv de ting og se om det ikke hjælper.. til bremserne skal du ha nye kabler men de koster nu heller ik meget.

Kommentér på:
Hjælp, problemer med Fiat bravo

Annonce