{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

Udskifning af kobling (306) {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg udskifter kobling på min Peugeot 306 1,6 style fra 96?

Jeg vil gerne have en guide hvordan og hvorledes, for at være helt forberedt og have alle dele samt værktøj klar.

Smid også gerne link til et sted de forhandler kvalitets koblinger til den bedste pris.


Tak og godt nytår!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskifning af kobling (306)
  • #1   2. jan 2011 Siden du kan finde på at spørge tror jeg ikke det er noget du selv skal begive dig ud i.
    Først og fremmest kræver det en lift hvis du ikke skal ødelægge dig selv.

    Ellers er det bare at afmontere ledningsnet, starter, gearforbindelser, trækaksler mv, hænge motoren op, fjerne gearkasseophæng og så skrue gearkassen af motoren.

    Af med koblingen, svinghjulet skal sendes til afdrejning, nu kobling monteres og censtreres, og så den anden vej igen.


  • #2   2. jan 2011 Jeg har hænderne skruet ordentligt på og har go sans hvad jeg skruer i.
    Men jeg har aldrig skiftet kobling før, og derfor spørger jeg for at få det skåret ud i pap.

    Du skriver motoren skal løftes osv. Så vidt jeg ved er gearkassen lige til at pille af på denne model.
    Jeg søger folk der har kendskab til koblingsskift på en 306 - ikke koblingsskift generalt.
    Der er så vidt jeg ved temlig stor forskel på hvor stor en omgang det er , fra mærke/model - til mærke/model.


  • #3   2. jan 2011 Ja motoren skal hænges op, ellers falder den jo ned i venstre side når du afmonterer gearkassen.

    Jeg har nok skiftet kobling på 50+ PSA'ere.


  • #4   2. jan 2011 Motoren skal jo hænges op som jesper siger. Ellers ender det med den falder ned når du tager ophænget af på gearkassen.

  • #5   2. jan 2011 Den er rimelig nem og gå til. Det med at afdreje svinghjulet har jeg i mine 10år som mekaniker nu aldrig set hørt eller gjort.
    Det som Jesper formentlig mener, er at du skal have en løfteanordning, så når du skruer gearkasse ophænget af, at motoren ikke bare falder ned i den ene side, og du risikerer at få ting i klemme osv.

    Husk at gearolien SKAL være en specielt beregnet til franskmænd.
    Iøvrigt er det en go ide at tappe olien af gearkassen før du afmontere trækaksler. Bestil iøvrigt nye pakdåser til der hvor trækakslerne går ind i gearkassen, de bliver ofte utæt når man har haft det adskilt..


  • #6   2. jan 2011 okay på den måde. Jeg forstod det først som om motoren skulle løftes helt, hvilket jeg ikke havde hørt om før.
    Er der en der kan lave en trinvis guide til hvordan jeg går igang med udskiftningen?
    Mht. olie hvilken skal jeg så bruge fungere alm 75w90 ikke på de franske?


Kommentér på:
Udskifning af kobling (306)

Annonce