1.379 visninger
|
Oprettet:
Udskifning af kobling (306) {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg udskifter kobling på min Peugeot 306 1,6 style fra 96?
Jeg vil gerne have en guide hvordan og hvorledes, for at være helt forberedt og have alle dele samt værktøj klar.
Smid også gerne link til et sted de forhandler kvalitets koblinger til den bedste pris.
Tak og godt nytår!
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Først og fremmest kræver det en lift hvis du ikke skal ødelægge dig selv.
Ellers er det bare at afmontere ledningsnet, starter, gearforbindelser, trækaksler mv, hænge motoren op, fjerne gearkasseophæng og så skrue gearkassen af motoren.
Af med koblingen, svinghjulet skal sendes til afdrejning, nu kobling monteres og censtreres, og så den anden vej igen.
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 42 Svar: 103
Men jeg har aldrig skiftet kobling før, og derfor spørger jeg for at få det skåret ud i pap.
Du skriver motoren skal løftes osv. Så vidt jeg ved er gearkassen lige til at pille af på denne model.
Jeg søger folk der har kendskab til koblingsskift på en 306 - ikke koblingsskift generalt.
Der er så vidt jeg ved temlig stor forskel på hvor stor en omgang det er , fra mærke/model - til mærke/model.
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Jeg har nok skiftet kobling på 50+ PSA'ere.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
Det som Jesper formentlig mener, er at du skal have en løfteanordning, så når du skruer gearkasse ophænget af, at motoren ikke bare falder ned i den ene side, og du risikerer at få ting i klemme osv.
Husk at gearolien SKAL være en specielt beregnet til franskmænd.
Iøvrigt er det en go ide at tappe olien af gearkassen før du afmontere trækaksler. Bestil iøvrigt nye pakdåser til der hvor trækakslerne går ind i gearkassen, de bliver ofte utæt når man har haft det adskilt..
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 42 Svar: 103
Er der en der kan lave en trinvis guide til hvordan jeg går igang med udskiftningen?
Mht. olie hvilken skal jeg så bruge fungere alm 75w90 ikke på de franske?
Udskifning af kobling (306)