{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

Ang syn. regler osv.. {{forumTopicSubject}}

Hey, charaden skal synes her til april og vil gerne være lidt på forkant med det. og gøre den stille og rolig klar til syn.

jeg er bare i tvivl om

Køre højde. Jeg har 45cm til under kant lygte fra jorden?
Udstødning. der sider en 2.5 eller 3" hele vejen fra turbo'en?
Hks luftfilter.?
En lidt støre intercooler.
Og så går mine for dæk en halv cm ud over skærmkanterne..

- Er igang med at tjekke bremser. bremserør. og blinklys..:
^^ bliver den kaseret ved deffekt håndbremse?
Bilen er her .
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=204304

Hva mener i mere jeg skal tjekke ud fra billederne.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang syn. regler osv..
  • #1   6. jan 2011 Min fars punto blev kaseret ved håndbremsen ikke virkede

• #2   6. jan 2011 Håndbremsen bliver den kasseret på.
    Dækkene skal være indenfor skærmene, og der skal være 50 cm op til forlygter, samt 25 til tågelygter.

www.fstyr.dk der kan du finde det hele smiley

Husk at den skal også kunne køre op på deres lift, ellers kan de også blive lidt kritiske...

• #3   6. jan 2011 og fik af vide at jeg ikke kune køre til syn med mine alu på puggen. De stak også lidt ud.

• #4   6. jan 2011 udstødning skal overholde miljøkravene (støj og forurening), intercooleren ved jeg ikke lige, men hvis effekten ikke er øget med mere end 20%, og den ikke sidder tilgængelig udefra, så burde det ikke have noget at sige.

Luftfilter kan i nogle tilfælde blive et problem.

• #5   6. jan 2011 Altså din håndbremse skal virke. de fleste siger, bare den kan bremse på begge hjul. og går ud fra alt efter syns manden at kan blive trukket op af feltet. reglen lyder, at den skal kunne holde på en 18% Stigning.

Fra dit lys, der skal være min. 50 cm fra jorden og op til lygten. Vil bare køre til syn uden at gøre noget der, da de højeste sandsynligt ikke ser efter det.

din udstødning, så længe den ikke larmer for meget, og forudrener for meget, men det plejer de ikke gøre så meget ved.

Dit luftfilter, det er vist også synsmandens vurdering, menere i gamle dag at man ikke måtte have et åbent filter på. Men min egen blev synet med åbent filter.

Dækkene må ikke gå ud over skærmene.

og din intercooler må du gerne sætte på. også selvom den ikke var født med det.

• #6   6. jan 2011 forhelvede. hva fanden gør det at dækkene stikker lidt ud... ikk andet end at bilen bliver mere beskidt... hehe

• #7   6. jan 2011 tak søren, ja de sidste 5 cm.? men den bliver jo løftet en smule hvis der kommer stål fælge foran med ballon dæk...

Må jeg gerne det... sætte stål fælge foran. og alu rims bagpå?

• #8   6. jan 2011 Ronnie G: Du skal ind i politik. Så vi kunne få ændret en masse regler. smiley hehe. De siger selv. at det er fordi at mennesker nemt kan komme til at sidde fast. Kan heller ikke se det. men sådan er det desværre.

• #9   6. jan 2011 Det er jeg faktisk lidt usikker på. du må ihvertfald ikke have sommer hjul, vinterhjul eller helårs hjul blandet. sommer om sommeren. men menere faktisk der er noget med breden på dækkene, skal være ens. Så med mindre de er total ens. må du vist ikke.

• #10   6. jan 2011 Nix du må ikke have stålfælge og alu på samtidig

• #11   6. jan 2011 ARH forhelvede... tror jeg prøver alligevel med den halve cm, det kan fanme ikk være rigtig.
    De jo fuldstændig sindsyge i regeringen....

De fælge har siddet på i 3 år mindst smiley

• #12   6. jan 2011 Ronnie G: Så er det vist også på tide at få skilt de bremser ad smiley hehe. Men igen, det er nok mest syns manden. det kan være du er heldig at fange ham på en god dag. men det er ikke lovligt.

• #13   6. jan 2011 hehe du har nok ret... det er bar pisse koldt;)

• #14   6. jan 2011 Du kunne jo sætte stålfælge på alle fire hjul.

Typen af dæk skal være ens, og hvis bilen er født med ens dækmontering for og bag, så skal det også være sådan.

Det at dækkene ikke må stikke ud, det er for sikkerhedshensyn, hvis du kører en ned, så er der mindre sandsynlighed for at vedkommende bliver trukket ind i skærmen eller lignende, fordi dækket ikke kan gribe fat i noget når det er gemt bag en skærm. Eller noget i den stil. Loven er dog ikke så vanvittig som du gør den til.

De fleste af reglerne er for at holden vis form for sikkerhed, nogle af dem virker dog dybt godnat.

Hvis du vil have bilen synet, så skal du lave den lovlig til syn. Men hvis du ikke har gjort noget ved den i tre år, så er det i hvert tilfælde på tide at du får det gjort...

• #15   6. jan 2011 husk at montere et rat med båthorn smiley

• #16   6. jan 2011 bilen er jo heller ikk ulovlig? Men skal bare lige ha lavet de løse ender.. Den er født med turbo og intercooler. så der sku ikk være noget der... Det bare alle de der småting..

Rattet har horn smiley

• #17   6. jan 2011 Du må have stålfælge/alufælge på som du vil.

Dæk skal være samme type (sommer/vinterdæk)

Men du må ikke køre med forskellige størrelse fælge/dæk, de skal være ens (nødreservehjul er faktisk ulovlige da de afviger for meget)

Kommentér på:
Ang syn. regler osv..

Annonce