{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Fiat Punto ydelse (Gammel Motor) {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der noget nemt jeg kan gøre for at min Fiat Punto 1.2 ELX kommer til at køre bedere og måske længere på literen? Det er en 1.2 Benzin som har gået 238.000km - Måske noget addaktiv som renser motoreren?

Ting jeg allerede havde planlagt er:
Nye tændrør
Nyt olie og oliefilter
Ny gearkasse olie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat Punto ydelse (Gammel Motor)
  • #1   10. jan 2011 Nye tændrør
    Nyt olie og oliefilter
    Ny gearkasse olie

Ja du har skrevet det selv, men et nyt luftfilter skal der også til hvis det gamle er snasket til. Ud over de mekaniske ting er en omlægning af kørestilen det vigtigste.

• #2   10. jan 2011 Nåe ja... lige så vigtigt mht til benzinøkonomi er det korrekte dæktryk og at alle 4 hjul er sporet korrekt

• #3   10. jan 2011 Dæktrykket bliver set efter ugentligt og luftfilter bliver enten renset eller somregl skiftet hvert halve år (Har lige skiftet) - Det med gearkasse olien kommer sig også af en kommentar fra en Haynes håndbog plus den ikke går så let i de lave gear.

Men der er ikke noget som i gamle dage der hed "Redex" som kan "rense" motoren som ikke ødelægger eller gør tingene værrere jeg kan bruge?

Da jeg fik bilen lige efter jeg fik mit kørekort kørte den stakkels bil ikke meget mere end 13-14 på literen, men har efterhånden fået den til at køre små 15-16km per liter ved som du siger at lægge om i kørestilen.

• #4   10. jan 2011 Nye tændkabler og luftfilter ud over det du selv har nævnt samt en gang servicerens fra Bell-Ad eller LiquiMoly så kan du nok ikke gøre meget mere

Kommentér på:
Fiat Punto ydelse (Gammel Motor)

Annonce