{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.407 visninger | Oprettet:

Abs problem peugeot 307 {{forumTopicSubject}}

Hey folkens. Jeg har lige skiftet venstre forreste absføler, virkede fint og ABS og ESP lampen slukkede. Problemet er så, at nu slår ABS til hver gang jeg træder på bremsen, uanset hastighed kan man mærke den arbejder i pedalen og høre det ude fra motorrummet.
Nogen gode forslag?
synes ikke at kunne se en almindelig tandkrans som på andre biler smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Abs problem peugeot 307
  • #1   19. jan 2011 Det er fordi du har en abs krans der er flækket.... tjek dem lige...

Måske du har bollet den da du skiftede føleren....

• #2   19. jan 2011 Kasnsen er der i en eller anden form, men kom til at tænke på er du sikker på at du har fået følerenhelt ind hvor den skal være, for hvis den ikke har den rette afstand så vil den jo tro at det hjul du har skiftet den på står stille og derfor starter absén....

• #3   19. jan 2011 Det er de bagerste sensorer der laver bøvl.
    Afmontere dem og rens anlægsfladerne for rust, kan være der skal bankes lidt før det bliver helt 100.

Det er et kendt problem på dem og har lavet det massevis af gange.
    Du kan være uheldig at de små bolte der holder følerne knækker, bare så du er klar på det.

• #4   19. jan 2011 Heidi M - Der sider ikke en alm krans på 307érne, sider en magnetring i hvert hjulleje i stedet for.

• #5   19. jan 2011 Ja men der er det samme, men stadig skrev han ikke om den gik igang før problemet med føleren blev løst,,, det skulle undre mig meget at der er mere end et sted den er gal....

Om det er en magnetring eller en tandkrans bekræfter ikke at det er i bag det er galt, så ud fra info vil jeg stadig skyde på at der er noget galt i der hvor han har skiftet føleren,, men han kommer nok på banen igen på et tidspunkt.....

• #6   19. jan 2011 Jeg tror han har to problemer på en gang, en defekt føler foran og problemer med de bagerste.
    De forreste er meget svære at montere forkert.

• #7   20. jan 2011 Hey folkens, tak for inputs - var lige væk fra maskinen. Den huggede ikke i pedalen før den nye føler kom på, da systemet meldte fejl og abs og esp slet ikke virkede. Jeg kan se føleren sidder indtil en nærmest helt flad ring bagved hjullejet, det må så være tandkransen/magnetringen? ser umiddelbart ikke knækket ud. Jeg har aldrig stødt på sådan en før!

Kommentér på:
Abs problem peugeot 307

Annonce