Taber strøm {{forumTopicSubject}}
Hej BG jeg har fået et problem med min golf 2, efter jeg har fået monteret lidt anlæg, har bilen fået det svært ved og starte nogle gange..
Igår kunne den slet ikke starte, så måtte bruge start kabler, og efter jeg havde kørt en tur kunne den sagtens starte igen, men senere på aftenen kunne den ikke starte igen, så der måtte den skubbes igang og efter endnu en køretur var der ingen problemer med at starte igen..
men i morges var der igen problemer med at starte bilen.. så mit spørgsmål er.. kan jeg have ødelagt batteriet efter montering af forstærker, eller står forstærkeren og sluger strøm konstant ? det skal siges at jeg har ingen remote i forstærkeren da ledningen lige præcis ikke var lang nok, så jeg lavede en "lus" i mellem remote og +, men den tager jeg ud hvergang jeg ikke skal køre i bilen.. men kan forstærkeren stadig tappe strøm uden remote ? og batterilampen lyser ikke i bilen, når man kører, så den må vel lade strøm..
kan batteriet være kollapset? eller kan forstærkeren stadig bruge strøm uden remote ?
På forhånd tak! Tori.
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
Du kan tjekke det ved at slutte et multimeter (måle ampere) i serie med din stel-pol på batteriet...
Så kan du aflæse hvor mange ampere den bruger når bilen er slukket - din bil bør ikke bruge mere end 0.1 ampere..
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 128 Biler: 8 Emner: 49 Svar: 583
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 441
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 128 Biler: 8 Emner: 49 Svar: 583
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
1) mål hvile-forbrug i ampere... det gør du ligesom jeg beskrevede..
2) mål at generatoren lader (mål spænding mellem polerne før du starter bilen, og imens du giver den 2000-3000rpm - spænding skal stige til 13.x-14.4v
Hvis den ikke har for højt hvile-forbrug og generatoren lader fint, så har du BEKRÆFTET at dit batteri er dødt... Istedet for at lave gætte-værk og ofre 400kr som muligvis er spildte penge
Taber strøm