{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Hjælp til relæ?! {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Nu er jeg lige nød til 2. gang at have hjælp til relæ. Har fundet ud af hvordan de fungere MEN nu har jeg et problem med typerne..

Hvad gør at der er diode i og at der er modstand i? synes jeg har set nogle af dem og fik at vide jeg skulle købe dem med diode i men hvorfor?

og derudover hvor i alverden kan man købe dem henne? Har været hele kbh rundt og har kun fundet normale relæ

smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til relæ?!
  • #1   24. jan 2011 Det er "støjdæmpning". For at fjerne de spændinger (spikes) der kan opstå som følge af selvinduktion i spolen.
    Dæmpningen kan være enten en modstand eller en diode.

Et ikke støjdæmpet relæ kan være skyld i at andet følsom elektronik påvirkes.

• #2   24. jan 2011 når relæet slår fra giver det en kæmpe spænding (hurtigt kan kun ses på scoop) . og vis anlæget er fin følende kan det ikke altid holde til det . med diode/modstand kommer den høje spænding ikke når relæet slår fra .
    Mener det er sådan det er smiley .

• #3   24. jan 2011 aahhh ok..
    Så skal jeg have fat i nogle med dem indbygget.. Men hvor kan man købe sådan noget henne?

skal bruge et arbejdsrelæ med 4 ben og så 2 omskrifter (tror jeg det hedder) relæ med 5 ben. Den ene skal bare forbinde sig når der er strøm igennem hvor den anden skal skifte imellem 2 ben alt efter om der er strøm på eller ej

Kommentér på:
Hjælp til relæ?!

Annonce