{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.249 visninger | Oprettet:

peugeot 205 problemer... {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige et par spørgsmål vedr. min Peugeot 205 fra 88, som ikke fungerer helt, som den skal :S

Den er oprindeligt en 1,1, men er før, jeg købte den i okt sidste år (2010) blevet bygget om til en 1,4. Den har efter sigende en lige motor?


1. Den ene for-driv/trækaksel er begyndt at hoppe eller dundre, når jeg drejer til højre, og har fået af vide, at det er den venstre, der skal skiftes.
Hvor vil I anbefale at købe gode, billige reservedele? Jeg har snakket m fl huggere og mekanikere, der alle siger, at fordi motoren er bygget om, skal de have og måle den gl først, før de kan bestemme størrelsen og antallet af de tænder, der sidder på enden, før de kan bestille en ny - dvs jeg skal have den gl af først.
- men har også snakket m en hugger og mekaniker, der siger, at der ingen forskel er på dem. Hvad er rigtigt?

2. Når motoren er bygget om, hvordan kan jeg så finde ud af, hvad gearkasse, der sidder i? Og hvor sidder numrene på motoren og gearkassen?

3. Jeg har haft en del startproblemer - og troede i første omgang, det var batteriet, det var det ikke, Så troede jeg, det var generatoren, da den kunne finde på at miste strøm, mens jeg kørte - det løste jeg dog ved at pille ved de ledninger, der sidder ind i generatoren, og når jeg gør det, så kommer strømmen langsomt igen. Jeg skal have renset stikkene og se, om det ikke hjælper.
MEN
Nogle gange om morgenen vil den ikke starte - det er ligesom, at den lige kører rundt et par gange, men går så mere eller mindre død ...Men andre gange, kører den rundt et par gange - og så tænder den næsten helt overraskende efter et lille stk tid - hvad kan det være?
Det er ikke batteriet, for hvis jeg så får starthjælp, hvilket jeg snart er v at være expert i, så virker den næsten m det samme - og kan uden problemer tænde og slukke den igen umiddelbart efter...
Kan det være noget med starteren? eller fugt v tændrørene?

4. Min låsecylinder i førersiden er begyndt at lave numre og låsen bliver dels sværere og sværere at få nøglen ind i, men også sværere og sværere at dreje - jeg har forsøgt at afhjælpe m olie, men det har ikke rigtig hjulpet... Det er ligesom er noget indeni er sunket sammen?

5. Den er begyndt at komme med sådan en let hylelyd/skurren, når jeg triller hen til fx et kryds i frigear og uden brug af bremser - hvad kan det være?

6. det ligesom, at når jeg starter den efter den har stået lidt, hopper den ligesom afsted, selvom jeg holder speederen stille, rykker den ligesom afsted, kan det være fugt i strømfordeler dækslet - og vil det hjælpe at sprøjte silikone derind? eller er der andet, man kan gøre?


Jeg håber at høre fra nogen, der kan hjælpe - jeg vil meget gerne selv rode med det, men er noget af en novice og skal sikkert have forklaret tingene, før jeg kan komme i sving smiley

m smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  peugeot 205 problemer...
  • #1   26. jan 2011 Hej. Det er en ordentlig omgang du har skrevet. Jeg kan ikke alle svarene. Mht. trækaksel er det min erfaring, at til Peugeot er det rigtigt smart at have den gamle med, når du skal have en anden. Ang. startbesvær er det min første indskydelse, at der er dårlig motorstel, dvs. det kabel der går fra motorblok til karossen. Sidder ofte i føresiden i motorrum og er et kraftigt kabel. Mvh. Gert

  • #2   27. jan 2011 hej Gert
    tak for svaret - ja, der er sq meget galt med den bil, det er lige før, jeg skulle overveje at komme af med den :S

    men du tror ikke at start problemerne kan have noget at gøre med, at der er kommet fugt til tændrørerne eller kullene er blevet fugtige ell andet?
    Det er sådan nu, at jeg kan ikke starte den uden starthjælp fra andre - men lige så snart jeg så har fået den startet, spinder den som en mis og kører fint...
    Så det må være et eller andet med start-systemet?
    jeg prøver lige at kigge på kablet, som du siger smiley
    mvh mette


  • #3   27. jan 2011 Prøv at sætte et startkabel fra minus på bat. til en god stel på karosse. Hvis den så kan starte selv, er det din stel mellem motor og karosse det er galt med.
    Når du får starthjælp, sætter man jo minus fra det andet batt. på motor og vil derfor gerne starte, selv om du har dårlig stelforbindelse. Håber du forstår hvad jeg mener. Mvh. Gert


  • #4   27. jan 2011 Hej hej Gert, jeg er helt med, og tak for rådet, det vil jeg prøve imorgen smiley
    Jeg mistænker også en ledning fra batteriet til enten generatoren, stellet, relæet eller noget tredie?
    Så skal vist have en elektromekaniker til at kigge på det, hvis ikke minus-tricket virker imorgen smiley
    mvh mette


Kommentér på:
peugeot 205 problemer...

Annonce