{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

HJÆÆLP TIL BMW {{forumTopicSubject}}

hvordan lufter jeg kølersystemet ud på min bmw 320 e36??

slangen efter termostaten bliver ikke varm, og den laver ikke varme i kabinen, har prøvet at udlufte den et par gange og så kunne den varme, men så ligepludselig lavede den kold luft igen, og jeg bliver ved med at kunne lukke luft ud af systemet. håber noget kan hjælpe..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆLP TIL BMW
  • #1   27. jan 2011 det er garanteret den tynde slange som er stoppet til et sted "måske ved køleren"

• #2   27. jan 2011 havde samme problem med min da jeg havde køleren afmonteret

jeg fyldte beholderen helt op til kanten med vand og så gav jeg den 2-3 tusind omdrejninger i et stykke tid så faldt vanstanden i beholderen og vupti så var der varme i kabinen...

ellers kan det være din vandpumpe der er defekt...

• #3   27. jan 2011 der sidder en skrue på kølevæskebeholderen hvor man kan lufte den ud smiley

• #4   27. jan 2011 Kan ikke huske om der er en udluftings skrue i kølleren.... men ellers kunne det være et sted der skulle luftes ud også

• #5   27. jan 2011 husk når du udlufter skal bilen være hævet i fronten så meget som muligt da du derved for en waterpass effekt og evt luft i systemet vil søge mod det højeste punkt nemlig din beholder og udluftningsskrue. husk og giv gas og gør det i ca 15-20 min.

Hvis det ikke virker skal du have tjekket din vandpumpe. KAn være skovlhjulet er færdigt og derved ikke smider vandet rundt.

• #6   27. jan 2011 der sidder en udluft skrue på køleren ved siden af dæksel åbn den og lidt omdr på motor skær bunden af en cola flaske og sæt den i hullet og fyld den op med vand kan godt tage 20 min at lufte ud .. er din vandpumpe og termostat iorden ? husk at åbne for varme i kabine samt hæve bil op i snuden for at undgå luftbobler

• #7   27. jan 2011 super mange tak gutter. er der noget måde jeg kan tjekke om min vandpumpe fungere ordentlig? uden at pille den af.

• #8   27. jan 2011 Hvis man kan tag slangen af log se om man kan nå skovl hjulet kan du da mærke om det sidder løst.... men ellers kan je gikke lige se hvordan.... eller du skulle self også kunne se vandet rotere i vandbeholderen når motoren køre...

Huske når du mener at du har fået luftet den ud og slukket den for idag, at tjek og efterfyld væske i morgen inden du tænder bilen igen når den er kold... Så er der helt sikkert plads til mere igen smiley
    '
    OG SÅ sku den være i vinkel:D

• #9   27. jan 2011 hov det gik vist lidt stærkt mente at hvis der var en slange ved siden af vandpumpen, du kunne tag af, kunne det være du kunne nå skovlhjulet...

• #10   27. jan 2011 okay super,det vil jeg prøve, mange tak for hjælpen.

• #11   27. jan 2011 starter bilen, lader den køre i tomgang, .. tænder varme app, op på forrude

tager en 1½ ltr. cola flasker fylder op med vand, åbner prop i køler, .. holder flasken ned i beholderen og lader den stå... så den holder tryk på og vandet står højest hele tiden... sådan blir du bare ved.. så kommer det helt automatisk husk at kom kølervæske med i

Kommentér på:
HJÆÆLP TIL BMW

Annonce