{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smider olie?!
  • #1   16. feb 2011 toppakning måske hva det på min gamle xantia eller ventildæksels pakning

  • #2   16. feb 2011 Smider den olie når motoren ikk kører hvis det er toppakningen? Skal også lige siges at den ikk bliver varm..

  • #3   16. feb 2011 Få den nu kontrolleret istedet....



  • #4   16. feb 2011 hvad med din oliepind, sidder den hvor den skal.

    jeg har lige haft uheld, med at oliepinden er blevet skudt ud.

    også skal jeg love for der komme olie ud i en fart


  • #5   16. feb 2011 Hvis din oliepind ryger ud er det fordi der er underkompression, så er det slidt motor, eller knækket stempelring..

  • #6   16. feb 2011 ja vis motoren er smurt ind i olie og du slukker for den vil det jo stadig dryppe i lang tid....

    bedst og få den på værksted... kan også være pakdåser der er utætte på rem siden så olien bliver kastet rundt i motoren


  • #7   16. feb 2011 Oliepinden sidder hvor den skal, og der er ikk olie i remsiden.. er mest bag på motoren og en lille smule foran.

  • #8   16. feb 2011 hvor højt på motoren går det bag på

  • #9   16. feb 2011 Fabian V P
    Er du sikker på at det er motorolie?

    Alle motorer vil skyde pinden ud hvis krumtap-udluftningen er stoppet.


  • #10   16. feb 2011 Ørbæk
    Du snakker vidst om noget du ikke helt er inde i. En oliepind der er skudt op med efterfølgende olie i motorrummet, kan skyldes at slangerne til krumtapsudluftningen er stoppet med slam. Dette er ikke unormalt i disse kolde tider, og slet ikke hvis man samtidig køre lidt småture hvor bilen ikke blir ordentlig varm.

    1,6 og 1,8 8v i de peugeot og citroen havde store problemer med dette, og der blev monteret andre slanger med varmelegeme i.

    Jeg har dog også set en 406'er 1,8 16v samme motor som din xantia der havde lavet samme nummer. De havde så valgt at køre så længe, at den måtte ha nye plejlejer...


  • #11   16. feb 2011 Nicholai, selvfølgelig har jeg forstand på det. Har selv været ude for det, så drop det pis der. At jeg så ikke har tænkt på udluftningen som en af mulighederne er noget andet.

  • #12   16. feb 2011 Du kommer bare med en meget direkte konstatering/påstand om at hvis oliepinden er skudt op, så er der inderkompression og motoren er enten opslidt eller har knækket en stempelring.
    Dette betegner jeg som ekstrem misvisende, og ikke som et særlig brugbart råd/svar på mandens problem.


  • #13   16. feb 2011 Må give Nicholai ret her.



  • #14   16. feb 2011 Det var et forslag til hvad fejlen kunne være som let kan be eller afkræftes med en kompressionstest. Et forslag, ikke en konstatering.

  • #15   16. feb 2011 Tak til polodoktoren.
    Som en af de andre skriver, så er du helt sikker på at det er motorolie ik?
    Hvis en hyd.slange eller et hyd.rør springer så gir det satme godt nok olie. Men det vil du formentlig hurtigt mærke i form af din undervogn der begynder at tabe pusten.


  • #16   16. feb 2011 Nicholai..
    Det har du fulstændig ret i , og flere modeller er det oven i købet lavet så dumt at udluftnings-slangen går under motoren ved forbroen, så den rigtig kan fryse til.
    Jeg havde et lignende problem med min bil sidste år, hvor jeg fik et knæk på slangen over til oil-catstanken, med det resultat at der blev trykket en simmering ud ved krimtappen og min Turbonetics GTK lader stod af, som Turbonetics i USA heldigvis erstattede på garantien.
    Dette skedte uden at oliepinden kom op, desværre fordi Audi/Vag har 2 o-ringe på pinden, så den rigtig sidder fast....


  • #17   16. feb 2011 tjæk olie slanger det er sikkert stoppet til!

  • #18   16. feb 2011 mere olie på og så afsted igen...

  • #19   16. feb 2011 Dårlig krumtaps udluftningen kan være et stort problem, og måske være med til at olien ikke løber så hurtigt tilbage fra topstykket og måske bliver blæst ud gennem udluftningen i et ventildæksel.
    Ex. er det en medvirkende årsag til at Nissan CA18DET hår fået et så dårligt ry.

    Fabian V P
    Har du servostyring?
    Se dit oliefilter efter..... Hvis der kommer lidt olie ud der vil det flyve meget rundt når du køre på motorvejen, når det så rammer din varme manifold så kan det godt ryge lidt.....


Kommentér på:
Smider olie?!

Annonce