{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.986 visninger | Oprettet:

Mazda 626 køler underligt. {{forumTopicSubject}}

Hej erfarne bil entusiaster.

Jeg står med et underligt problem, og jeg har prøvet at google problemet, men indtilvidere ikke fundet nogen løsning.

Problemet som sådan, er at der igen varme er i bilen.

Temperaturmåleren viser godt nok de 90 grader, og bliver ikke for varm. men det kan have noget med den kolde årstid at gøre.

Min kæreste har været ude og køre en lang tur.(over 100km)
Da hun kommer hjem, så åbner jeg motorhjælmen og mærker på køleren. den er is kold.
De 2 slanger der går fra motor og hen til køler, er varme men slappe(der løber ingen vand).
jeg starter bilen og lader den stå i tomgang i 5 min. Efter de 5 min i tomgang, er køleren blevet varm, og jeg kan mærke en svag varm brise inde i bilen fra blæserne.
jeg gir mig til at gasse op, og vupti.. så forsvinder varmen fra blæserne igen, og der kommer relativt kold luft ud af blæserne.

Jeg har skiftet termostaten, i håb om at det kunne være problemet, men indtil videre uden held.
Jeg har købt bilen sådan som den står nu, så jeg har ikke oplysninger om at andet skulle være blevet skiftet.

Bilen kan ses her: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.a...&ipc=642291
Bilen skal ha skiftet tandrem/vandpumpe snarest, men inden jeg sender den på værksted kunne det være rart med en ide om hvad der kan være galt i dette tilfælde!

Så jeg håber at en erfaren mazda gut kan træde til og hjælpe med problemet. Hvis det ikke er noget jeg selv kan lave er jeg også villig til at betale for expertisen. Bilen står i Vojens / Sønderjylland.

Mvh Søren Lyder Nielsen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 626 køler underligt.
  • #1   21. feb 2011 nu er jeg ikke mazda mand. men vil mene at vandpumpen ville være et godt bud

• #2   21. feb 2011 når du giver gas kan du så se dine slanger fra din køler bliver flade ???? ligesom den suger vacum ???

og ja jeg siger det nu men jeg er 100 på din toppakning er røgen en tur har set det tit på den model ge de gør det

• #3   4. mar 2011 UPDATE:
    Vandpumpe og tandrem er skiftet, systemet et luftet ud, jeg har skiftet termostaten, i håb om at det kunne være problemet, men indtil videre uden held.
    Jeg har testet modstanden i blæsemixeren, og alt el virker som det skal. De små vippe arme køre fint. Der er vand nok på bilen.

Det eneste jeg kan finde som er usædvanligt pt. er at tilgangsrøret ind til kabinen er en lille smule varmere end afgangsrøret.

Slangerne klapper ikke sammen når jeg giver gas. og den bruger IKKE vand.

Kommentér på:
Mazda 626 køler underligt.

Annonce