Peugeot/Citroen mekaniker - ? {{forumTopicSubject}}
Hej
Håber der er en venlig mekaniker der kan give lidt hjælp..
Jeg har min Peugeot 406 1.8 ( XU motor 8v 90 hk. ) Når det er hård frost så har den det problem at den skyder olien ud flere steder oppe omkring topstykket, eller ventildækslet.. Jeg går ud fra at problemet er kendt fra denne motormodel, jeg tror selv det er fordi der er olieslam/snask i ånderøret som fryser til is, således at overtrykket fra motoren ikke kan komme ud den vej det er tiltænkt ??
Hvor bøvlet er det helt nøjagtigt at skille alle disse slanger osv. ad og få renset det hele ud ? For det er vel bare det der skal til ? Hvor lang tid tager det for en øvet mekaniker ?
Tak.
Carsten
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 274
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
Jeg er fint med på at det bør være let at lave.. men snakkede med en anden mekaniker fornyligt der mente at det ville tage ham en halv dag at lave - synes sku også han så lidt doven ud..
Jeg tror bare jeg gør det selv, lige så snart frosten er væk...
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
Netop!! Bruger den heller ikke når det er frostvejr.. den har kun gået 90.000 km. Så der er jo mange kilometer i den endnu.. ville da være synd at smadre motoren pga. sådan en "bagatel"...
Nå men, tak for hjælpen allesammen..
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
Da dette er et kendt problem på den motor, er der så nogen der ved hvor ofte de normalt har behov for at blive renset ud ?
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
Du kan risikere at blæse pakninger i stykker, så få det lavet snarest muligt, ikke når du en dag har tid, lige pludselig er det bare for sent!
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
Ved du om der bør laves noget om for at forhindre det ikke sker igen ? Eller skal man bare regne med at det skal gøres en gang imellem ?
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
Igen, tak for hjælpen..
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
Nu har gøjten holdt stille længe nok, vejret var dejligt og jeg gik i gang med at lave det omtalte problem! MEN MEN MEN...
FIk samtlige slanger der har forbindelse mellem blok, ventildæksel og indsugning afmonteret, blæst rene osv.. og modsat som jeg havde troet var der IKKE skidt/olieslam i slangerne ?? Men da jeg blæste studserne ud oppe i ventildækslet ( lige under påfyldningshullet til olie ) kom der en smule brunt vand snask ud..
Nu synes jeg der kom så lidt vand ud deroppe at det næsten ikke kan have dannet en "is-prop" stor nok til at stoppe åndesystemet.
Er det ikke noget med at der findes noget at hælde i olien inden olieskift, lade den stå i tomgang en halv time og så skifte olie og filter ? ( vel for at rense skidt, slam, fugt osv. ud )
Sagen er jo bare den at jeg endnu ikke er overbevist om at problemet skulle være løst med den smule vand jeg fik ud.. ?
/Carsten
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
Peugeot/Citroen mekaniker - ?