{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.623 visninger | Oprettet:

Peugeot/Citroen mekaniker - ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Håber der er en venlig mekaniker der kan give lidt hjælp..

Jeg har min Peugeot 406 1.8 ( XU motor 8v 90 hk. ) Når det er hård frost så har den det problem at den skyder olien ud flere steder oppe omkring topstykket, eller ventildækslet.. Jeg går ud fra at problemet er kendt fra denne motormodel, jeg tror selv det er fordi der er olieslam/snask i ånderøret som fryser til is, således at overtrykket fra motoren ikke kan komme ud den vej det er tiltænkt ??

Hvor bøvlet er det helt nøjagtigt at skille alle disse slanger osv. ad og få renset det hele ud ? For det er vel bare det der skal til ? Hvor lang tid tager det for en øvet mekaniker ?

Tak.

Carsten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot/Citroen mekaniker - ?
  • #1   24. feb 2011 vil mene du selv har svaret på dit spørgsmål,, .. det vel en læt nok opgave.

  • #2   24. feb 2011 ja det er sgu bare derudaf, plejer ikke være noget i det, og jeg synes din løsning lyder meget rigtig. den skyder sikkert også oliepinden op....

  • #3   24. feb 2011 .

  • #4   24. feb 2011 Dog skyder den ikke oliepinden op, men hvis jeg selv hiver den op mens der er tryk på så kommer der et springvand af olie - flot! smiley

    Jeg er fint med på at det bør være let at lave.. men snakkede med en anden mekaniker fornyligt der mente at det ville tage ham en halv dag at lave - synes sku også han så lidt doven ud.. smiley

    Jeg tror bare jeg gør det selv, lige så snart frosten er væk...


  • #5   24. feb 2011 Det kan koste en motor at ignorere det, kendt problem på de modeller!

  • #6   24. feb 2011 Allan R

    Netop!! Bruger den heller ikke når det er frostvejr.. den har kun gået 90.000 km. Så der er jo mange kilometer i den endnu.. ville da være synd at smadre motoren pga. sådan en "bagatel"...

    Nå men, tak for hjælpen allesammen..


  • #7   25. feb 2011 det er sgu bare med at komme i gang med det samme den har ihvertfald ikke godt af at køre med det som det er nu, den må have meget svært ved at komme af med trykket også selvom det ikke er frost.

  • #8   25. feb 2011 Ja, det skal da laves ingen tvivl... Den har aldrig haft symptomer på problemet når det ikke er frost, altså ikke noget med at bruge eller spilde olie.. men i teorien så er proppen jo ikke væk, den tillader bare luften at "boble" forbi..

    Da dette er et kendt problem på den motor, er der så nogen der ved hvor ofte de normalt har behov for at blive renset ud ?


  • #9   25. feb 2011 Peugeot lavede det da på garantien da de motorer stod af på stribe!
    Du kan risikere at blæse pakninger i stykker, så få det lavet snarest muligt, ikke når du en dag har tid, lige pludselig er det bare for sent!


  • #10   25. feb 2011 Lige nu holder bilen også bare stille, jeg vil ikke risikere noget.. så snart frosten er væk må jeg igang..

    Ved du om der bør laves noget om for at forhindre det ikke sker igen ? Eller skal man bare regne med at det skal gøres en gang imellem ?


  • #11   25. feb 2011 Mener de fandt på et eller andet, men du må spørge på et mærke værksted, altid det bedste!

  • #12   25. feb 2011 Det vil jeg gøre!

    Igen, tak for hjælpen..



  • #13   6. mar 2011 UPDATE!

    Nu har gøjten holdt stille længe nok, vejret var dejligt og jeg gik i gang med at lave det omtalte problem! MEN MEN MEN...

    FIk samtlige slanger der har forbindelse mellem blok, ventildæksel og indsugning afmonteret, blæst rene osv.. og modsat som jeg havde troet var der IKKE skidt/olieslam i slangerne ?? Men da jeg blæste studserne ud oppe i ventildækslet ( lige under påfyldningshullet til olie ) kom der en smule brunt vand snask ud..

    Nu synes jeg der kom så lidt vand ud deroppe at det næsten ikke kan have dannet en "is-prop" stor nok til at stoppe åndesystemet.

    Er det ikke noget med at der findes noget at hælde i olien inden olieskift, lade den stå i tomgang en halv time og så skifte olie og filter ? ( vel for at rense skidt, slam, fugt osv. ud )

    Sagen er jo bare den at jeg endnu ikke er overbevist om at problemet skulle være løst med den smule vand jeg fik ud.. ?

    /Carsten


  • #14   6. mar 2011 du kan få noget til olien som du hælder i starter bilen og lader den stå i tomgang en halv times tid, hvorefter du skifter olie og filter, jeg kan anbefale et produkt der hedder smog doctor, som jeg har set lave mirakler, men eller bruger mange nok bell add. jeg ville nok også teste om problemet stadig er der.

  • #15   6. mar 2011 Smog doctor! Tak! smiley

Kommentér på:
Peugeot/Citroen mekaniker - ?

Annonce