{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

Min Mercesed 190E - 1986 går i stå {{forumTopicSubject}}

Jeg har det sidste stykke tid været ude for at bilen helt umotiveret går i stå - senest igår på vej til arbejde og ligeledes på hjemvejen, bilen "dør" simpelthen.
Den mister tilsyneladene strømmen til tændingssystemet, efter ca. 2 minutter kan jeg starte uden problemer.
Det er som sagt nu sket 5-6 gange over en periode på 2-3 måneder og det er mildest talt lidt utrygt at komme ud på motorvejen og hele tiden vente på at den går i stå.
Idag har der ikke været noget problem.
Der er ingen linie i det, det sker på korte ture såvel som på lidt længere ture.
Jeg har en formodning om at det er et komponent der bliver varmt, måske tændspolen, en sikring eller bare et stik men problemet er er lokalisere fejlen.
Er der mon nogle der læser dette indlæg der evt. kunne komme med nogle kvalificerede bud så jeg ved hvad jeg skal kigge efter.

På forhånd tak,

Med venlig hilsen,

Kjeld
Hvidovre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Mercesed 190E - 1986 går i stå
  • #1   5. jan 2006 Hvordan går i stå? altså dør al elektronik i instrumenterne samtidig med bilen går ud? hoster og hakker den når den går ud?
    Hvordan reagere bilen i det hele taget når den går ud og starter generalt?

    smiley


  • #2   5. jan 2006 Enig med Peter - kommer vel an på måden den går ud på? - Er det helt prompte - bang - ingen tændning! - Eller når den at hoste og hakke lidt, før den går ud?

  • #3   5. jan 2006 Når det er en E model som han skrev, så er det med indsprøjtning, mekanisk indsprøjtning mener jeg det er smiley

    Men prøv at forklar hvordan den går ud Kjeld, så man har lidt mere at gå efter smiley Altså måden den går ud på..

    Faktisk så det samme model og årgang som min egen mercedes, håber ik min kommer til at gøre det samme hehe


  • #4   5. jan 2006 Foreløbig tak til Peter H, Jakob H, Nisse Manden T for svar - I har selvfølgelig ret, jeg burde indledningsvis have givet en bedre forklaring men den kommer så her:
    Når den går i stå sker det helt "roligt" dvs motoren går bare ud og er død, der er stadig lys i instrumentbrædtet og jeg kan, heldigvis også sætte katastrofeblinket til. Blæser, Radio osv virker.
    Der ikke noget med at den "hakker & ryster" eller lignende, bare død ligesom hvis jeg tog tændingen.
    Som nævnt så går der mere eller mindre 2 minnutter så kan jeg starte igen og det uden nogle problemer, altså ikke noget med at sidde og "file" på starteren . efter genstart kører og opfører motoren sig som på en ny bil.
    Tændrør er skiftet for ca. 2 måneder siden, faktisk lige efter det første tilfælde og nej jeg bruger ikke karburatorsprit, det burde vist være overflødigt og iøvrigt er den også gået i stå medens det var varmere i vejret.
    Rotoren er ikke checket men det vil jeg naturligvis gøre straks i morgen.
    Bilen har ikke indsprøjtning til gengæld har jeg automatgear hvilket gør det lidt besværligt når jeg går i stå midt i et kryds.
    Jeg er helt sikker på at fejlen ligger i det elektriske system altså fra tændingslås, tændspole, diverse relæer, sikringer etc. spørgsmålet er bare hvilken del??
    Det mest deprimerende er jo at den går i stå helt uforudsigeligt som forleden dag hvor den gik i stå om morgenen på vej til arbejde og igen på vej hjem - efter dette har den kørt upåklageligt i 3 dage medens jeg sidder og venter på at den går i stå smiley

    Håber ovenstående forklaring kan hjælpe jeg til yderligere bidrag.

    Med venlig hilsen,

    Kjeld


  • #5   7. jan 2006 Jeg ville sige at det klart skulle være noget med tændingssystemet... Ville starte med at tjekke tændspolen og se om der evt var revner i den eller i det heletaget noget at se på den som ik skal være der, nu kan jeg ikke lige huske om man kan måle sådan en igennem.. Evt tag et kig på din formodstand, burde sidde lige i nærheden af tændspolen, hvis den bliver for varm eller er defekt, så vil den ik ku fungere korrekt.. Men for at ku måle noget ud så skal du ha fundet data på bilen, og så er der ik andet for end at måle tændingssystemet igennem og evt tjekke strømfordeleren, af med dæksel og kig ned smiley

    Har desværre ik lige erfaringer med den type motorstop, det eneste jeg har lavet til gengæld var en Nissan Sunny som døede ud hver gang den blev driftvarm, der var tændspolen brændt af, så fik den ny og kørte smukt igen..

    Håber du finder ud af det smiley


  • #6   7. jan 2006 Hej Peter H, tak for dit indlæg og de gode råd - jeg har i mellemtiden undersøgt problemet og muligvis indkredset det til enten Tændingsmodulet eller/et tændkabel.
    Tændkablet fra tændspolen har en mostand på ca. 8 Mohm hvilket nok er i overkanten og når jeg nævner Tændingsmodulet er det blot en oplysning jeg har fået fra anden side, dette (modul) er en rent elektronisk device og jeg kunne godt forestille mig at det kunne være problemet. Desværre koster et sådan ca. 650,00 kr. og jeg har ikke megen lyst til blot at skifte det hvis det alligevel ikke er det.
    Ved et foreløbigt check igår fandt jeg kraftigt IR ved tændspolekablets tilslutning på strømfordelrdækslet, dette kunne, i forbindelse med den store modtand i kable nok bidrage til problemet men sprgsmålet er så om det kun er det?
    Der kan selvfølgelig være andre årsager idet der som du nævner det er andre komponenter involveret.

    Med venlig hilsen,

    Kjeld


  • #7   7. jan 2006 Der er ik andet for end at du til at starte med må rense de kabler der er ir'et og så høre mercedes ad hvor stor modstanden skal være i tændkablet fra spolen af, så ved du med sikkerhed om kablet er defekt eller hvordan, og så kan du lokalisere problemet lidt nemmere derfra vel smiley

    Hvis du har flere spørgsmål så skriv endelig

    Mvh. Peter


  • #8   9. feb 2006 Svar til de der var så venlige at bidrage med svar vedr. problem med Mercedes 190E der går i stå:

    Jeg kan oplyse at problemet nu er løst - det vat noget så banalt som min Generator der enten ikke ladede eller kun ladede minimalt, jeg har nu skiftet "Laderelæet" og Øsen" kører nu igen uden problemer, jeg nåede dog at få investeret i et tændingsmodul (750,00) inden jeg fandt fejlen.

    Dette lille bidrag som jeg håber andre måske kan have glæde af.

    Med venlig hilsen,

    Kjeld Nielsen


  • Poul A
    Poul A Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #9   7. jul 2006 Hej Keld

    Jeg har en fra 1985 og den laver samme lort
    Men jeg har skiftet generator, så det er ikke der fejlen ligger på min, Mercedes påstår det kan være tændingdkontaktens bundstykke, men det har jeg ikke skiftet endnu
    Lortet gik i stå 3 gange frra Glostrup til frb idag, og vente et par min. så kører lortet igen
    har du et tlf nr jeg kan fange dig på??

    mvh Poul Frederiksberg


Kommentér på:
Min Mercesed 190E - 1986 går i stå

Annonce