Min Mercesed 190E - 1986 går i stå {{forumTopicSubject}}
Jeg har det sidste stykke tid været ude for at bilen helt umotiveret går i stå - senest igår på vej til arbejde og ligeledes på hjemvejen, bilen "dør" simpelthen.
Den mister tilsyneladene strømmen til tændingssystemet, efter ca. 2 minutter kan jeg starte uden problemer.
Det er som sagt nu sket 5-6 gange over en periode på 2-3 måneder og det er mildest talt lidt utrygt at komme ud på motorvejen og hele tiden vente på at den går i stå.
Idag har der ikke været noget problem.
Der er ingen linie i det, det sker på korte ture såvel som på lidt længere ture.
Jeg har en formodning om at det er et komponent der bliver varmt, måske tændspolen, en sikring eller bare et stik men problemet er er lokalisere fejlen.
Er der mon nogle der læser dette indlæg der evt. kunne komme med nogle kvalificerede bud så jeg ved hvad jeg skal kigge efter.
På forhånd tak,
Med venlig hilsen,
Kjeld
Hvidovre
nov 2005
Følger: 16 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 93
Hvordan reagere bilen i det hele taget når den går ud og starter generalt?
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 362
nov 2005
Følger: 16 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 93
Men prøv at forklar hvordan den går ud Kjeld, så man har lidt mere at gå efter Altså måden den går ud på..
Faktisk så det samme model og årgang som min egen mercedes, håber ik min kommer til at gøre det samme hehe
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Når den går i stå sker det helt "roligt" dvs motoren går bare ud og er død, der er stadig lys i instrumentbrædtet og jeg kan, heldigvis også sætte katastrofeblinket til. Blæser, Radio osv virker.
Der ikke noget med at den "hakker & ryster" eller lignende, bare død ligesom hvis jeg tog tændingen.
Som nævnt så går der mere eller mindre 2 minnutter så kan jeg starte igen og det uden nogle problemer, altså ikke noget med at sidde og "file" på starteren . efter genstart kører og opfører motoren sig som på en ny bil.
Tændrør er skiftet for ca. 2 måneder siden, faktisk lige efter det første tilfælde og nej jeg bruger ikke karburatorsprit, det burde vist være overflødigt og iøvrigt er den også gået i stå medens det var varmere i vejret.
Rotoren er ikke checket men det vil jeg naturligvis gøre straks i morgen.
Bilen har ikke indsprøjtning til gengæld har jeg automatgear hvilket gør det lidt besværligt når jeg går i stå midt i et kryds.
Jeg er helt sikker på at fejlen ligger i det elektriske system altså fra tændingslås, tændspole, diverse relæer, sikringer etc. spørgsmålet er bare hvilken del??
Det mest deprimerende er jo at den går i stå helt uforudsigeligt som forleden dag hvor den gik i stå om morgenen på vej til arbejde og igen på vej hjem - efter dette har den kørt upåklageligt i 3 dage medens jeg sidder og venter på at den går i stå
Håber ovenstående forklaring kan hjælpe jeg til yderligere bidrag.
Med venlig hilsen,
Kjeld
nov 2005
Følger: 16 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 93
Har desværre ik lige erfaringer med den type motorstop, det eneste jeg har lavet til gengæld var en Nissan Sunny som døede ud hver gang den blev driftvarm, der var tændspolen brændt af, så fik den ny og kørte smukt igen..
Håber du finder ud af det
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Tændkablet fra tændspolen har en mostand på ca. 8 Mohm hvilket nok er i overkanten og når jeg nævner Tændingsmodulet er det blot en oplysning jeg har fået fra anden side, dette (modul) er en rent elektronisk device og jeg kunne godt forestille mig at det kunne være problemet. Desværre koster et sådan ca. 650,00 kr. og jeg har ikke megen lyst til blot at skifte det hvis det alligevel ikke er det.
Ved et foreløbigt check igår fandt jeg kraftigt IR ved tændspolekablets tilslutning på strømfordelrdækslet, dette kunne, i forbindelse med den store modtand i kable nok bidrage til problemet men sprgsmålet er så om det kun er det?
Der kan selvfølgelig være andre årsager idet der som du nævner det er andre komponenter involveret.
Med venlig hilsen,
Kjeld
nov 2005
Følger: 16 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 93
Hvis du har flere spørgsmål så skriv endelig
Mvh. Peter
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg kan oplyse at problemet nu er løst - det vat noget så banalt som min Generator der enten ikke ladede eller kun ladede minimalt, jeg har nu skiftet "Laderelæet" og Øsen" kører nu igen uden problemer, jeg nåede dog at få investeret i et tændingsmodul (750,00) inden jeg fandt fejlen.
Dette lille bidrag som jeg håber andre måske kan have glæde af.
Med venlig hilsen,
Kjeld Nielsen
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
Jeg har en fra 1985 og den laver samme lort
Men jeg har skiftet generator, så det er ikke der fejlen ligger på min, Mercedes påstår det kan være tændingdkontaktens bundstykke, men det har jeg ikke skiftet endnu
Lortet gik i stå 3 gange frra Glostrup til frb idag, og vente et par min. så kører lortet igen
har du et tlf nr jeg kan fange dig på??
mvh Poul Frederiksberg
Min Mercesed 190E - 1986 går i stå