{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Bmw e39 525tds kun 180km/t ? {{forumTopicSubject}}

hej BG.
jeg har lige købt mig en Bmw e39 525tds touring med automatgear og ville gerne høre jeres mening til hvad der kunne være galt. bilen køre skam fint nok, men når man træder speederen i bund accelerere den meget pænt op til de 180, og så er det bare slut, der er meget mere at gi af, men den kommer bare ikk over 180.
bilen bliver hovedsaligt brugt til lange ture til udlandet.

på forhånd Tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e39 525tds kun 180km/t ?
  • #1   11. mar 2011 Tja...sådan går det jo når man køber bil med en traktor motor i smiley

Og inden du begynder at hylle så vil jeg lige understrege at jeg har haft 3 biler med den motor i og ikke en af dem har nogensinde kørt som man kunne forvente af en 2½liters turbodiesel.

Du siger der er meget mere at give af, hvad mener du med det, kan den holde de 180 hvis du slipper speeder nogle cm. eller hvad dækker den udtalelse over ?

Jeg har haft lignende problem i en Mercedes og der viste det sig at være automatgearolien der var forkert.

Omvendt har jeg haft 525tds med 19 tommer hjul på og den løb ikke meget mere end 190kmt. på en god dag.

• #2   11. mar 2011 altså når den for noget pedal så går den som den skal, trækker findt og det hele, men lige så snart den når de 180 så er det som om det gir et meget lille ryk, og så er der bare ikk mere at gi af. har både prøvet D-rive og i S-port mode. det gir det samme. har dov lagt mærke til at min økonomimåler går fra de 30L pr 100 km "under acceleretion", ned på 10-11 stykker når jeg rammer 180. som om den er elektronisk bergrænset i toppen. men har dov aldrig hørt om, at de skulle være det.

• #3   11. mar 2011 På Mercedes kan du jo i bordcomputer stille en maks hastighed, men nu kender jeg jo ikke lige din udstyrsvariant, så måske er det noget den er sat op til ?

• #4   11. mar 2011 Hvordan er den sat op i din bordcomputer?

Er det en importbil fra tyskland?

I tyskland vælger nogen når de kører med vinterdæk at begrænse bilen til netop 180 da det er det vinterdæk i normale størrelser kan holde til.

• #5   11. mar 2011 okay. bilen har været dansk hele tiden. jeg vil da lige undersøge det med bordcomputeren, det er bare lidt svært at tyde hvad der helt nøjagtig står, da der er en masse pixelfejl i diplay´et.

men tak for hjælpen.

• #6   11. mar 2011 Prøv at se hvad at den er opgivet til på bilmodel.dk den burde da sagtens kunne køre 200 vil jeg mene..

• #7   11. mar 2011 Strømmen væk i en halv time, skal den nok glemme de indstillinger.

Nogle har også haft stor succes med RESET af gearkasse så den glemmer data i køremønsterautomatik.

Kommentér på:
Bmw e39 525tds kun 180km/t ?

Annonce