Sætter ud ? (mazda 626 2.0 16V) {{forumTopicSubject}}
min bil er begyndt at sætte ud (mazda 626 - 2.0 16V fra 92), hvis:
1. der er MEGET fugtigt så gør den det meget.
2. hvis man holder konstant omdrejningstal så "hakker" den engang i mellem som om der er klumper i benzinen...
og har lige skiftet:
1.kobling
2. tandrem mm.
3. tændrør og tænd kabler :O.
4. rotor & rotor dæksel.
5. trækaksler
(ja ved nogle af delene har intet med indsugnings systemet at gøre)
har tjekket min luft mængdemåler. ved at klikke stikket af, og sætte det på igen hvor efter bilen så "dør". eller går dårlig lige et par sekunder.
nogen der har en ide til hvad det kan være / er :/?
Mvh Emil
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.514
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 39
og kan filteret gøre det når det er "meget fugtigt" ? og ved konstant omdrejninger ?
jan 2007
Følger: 47 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 165
Der var det stikket på luftmængde måleren der ikke låste ordentligt, så stikket stille og roligt vibrerede af...
Nu skriver du godt nok at at du har haft det af, men har du prøvet at rense stikket med kontakt rens??
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.514
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 39
Simon N: hmm nej rensede det ikke der (desværre) men klart en ide at prøve
har så læst inde på http://ing.dk/debat/13213
der skriver Niels Langenge en ret detaljeret beskrivelse af hvad han tror det er / kan være.
""Når du taler om "nyk" af så kort varighed og du stadig tydeligt kan mærke dem, er det næsten helt sikkert tændingen det er galt med.
Så kortvarige problemer med brændstoftilførsel, vil ikke mærkes på samme måde.
Ligeledes vil så kortvarige afbrydelser af tænding, heller ikke kunne mærkes så kraftigt, hvis det er en enkelt cylinder, der sætter ud.
Dit problem skal derfor sandsynligvis søges i din tænding, fra rotor og bagud.
Mit første foreslag, ville også være at skifte tændspole, men der er jo prøvet.
Dernæst bør der kigges på styreboksen til den elektroniske tænding og på evt relæer, kabler mv.
Men jeg er rimelig sikker på, at problemet ikke ligger hverken i brændstoftilførsel eller mellem rotor og motor.""
er det noget i vil kunne nikke genkendende til.
og hvis det er et "tilstoppet" filter. vil den så ikke have "svært" ved at levere det benzin flow som den skal HELE tiden ? og det samme gælder vel ved en dårlig benzin pumpe. ?
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 37
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 39
tog til en auto ophugger efter at havde snakket med en 626 specialist (fik et nummer fra en FTZ mand)
han mente det var strømfordeleren ELLER bundstykket på tændingslåsen.
hørte på nogle priser og det koster så 5500 (i indkøb) for en strømfordeler (komplet self). og 1500 for bundstykket.
hentede så det hele ude ven en af mine kammerater som er ophugger. og fik det sat på. og det har løst problemet. :). (det viste sig at være strømfordeleren.)
skal siges. samtidig hentede jeg en luftmængde måler + en luftfilterføler med til samme pris. :).
Sætter ud ? (mazda 626 2.0 16V)