{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.409 visninger | Oprettet:

Sætter ud ? (mazda 626 2.0 16V) {{forumTopicSubject}}

min bil er begyndt at sætte ud (mazda 626 - 2.0 16V fra 92), hvis:
1. der er MEGET fugtigt så gør den det meget.
2. hvis man holder konstant omdrejningstal så "hakker" den engang i mellem som om der er klumper i benzinen...

og har lige skiftet:
1.kobling
2. tandrem mm.
3. tændrør og tænd kabler :O.
4. rotor & rotor dæksel.
5. trækaksler
(ja ved nogle af delene har intet med indsugnings systemet at gøre)

har tjekket min luft mængdemåler. ved at klikke stikket af, og sætte det på igen hvor efter bilen så "dør". eller går dårlig lige et par sekunder.

nogen der har en ide til hvad det kan være / er :/?

Mvh Emil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sætter ud ? (mazda 626 2.0 16V)
  • #1   12. mar 2011 Benzinfilter?- Tændspole?

  • #2   12. mar 2011 jamen smiley har jo LIGE skiftet rotor og rotor dæksel.


    og kan filteret gøre det når det er "meget fugtigt" ? og ved konstant omdrejninger ?


  • #3   12. mar 2011 Har haft det selv samme problem på min..

    Der var det stikket på luftmængde måleren der ikke låste ordentligt, så stikket stille og roligt vibrerede af...
    Nu skriver du godt nok at at du har haft det af, men har du prøvet at rense stikket med kontakt rens??


  • #4   12. mar 2011 Og jeg glemte at læse, beklager...

  • #5   12. mar 2011 Klaus H : det er bare ok smiley

    Simon N: hmm nej rensede det ikke der (desværre) men klart en ide at prøve smiley

    har så læst inde på http://ing.dk/debat/13213

    der skriver Niels Langenge en ret detaljeret beskrivelse af hvad han tror det er / kan være.

    ""Når du taler om "nyk" af så kort varighed og du stadig tydeligt kan mærke dem, er det næsten helt sikkert tændingen det er galt med.
    Så kortvarige problemer med brændstoftilførsel, vil ikke mærkes på samme måde.
    Ligeledes vil så kortvarige afbrydelser af tænding, heller ikke kunne mærkes så kraftigt, hvis det er en enkelt cylinder, der sætter ud.
    Dit problem skal derfor sandsynligvis søges i din tænding, fra rotor og bagud.
    Mit første foreslag, ville også være at skifte tændspole, men der er jo prøvet.
    Dernæst bør der kigges på styreboksen til den elektroniske tænding og på evt relæer, kabler mv.
    Men jeg er rimelig sikker på, at problemet ikke ligger hverken i brændstoftilførsel eller mellem rotor og motor.""

    er det noget i vil kunne nikke genkendende til.

    og hvis det er et "tilstoppet" filter. vil den så ikke have "svært" ved at levere det benzin flow som den skal HELE tiden smiley ? og det samme gælder vel ved en dårlig benzin pumpe. ?



  • #6   19. mar 2011 Jeg står med en 98'er der har samme problem. Jeg mistænker lambdasonden, da det var problemet på min gamle ibiza - og det gav præcis de samme symptomer. Jeg ved ikke hvordan det ser ud på en 92'er, men ved at man nogle gange kan komme til at hive stikket til lambdasonden fra, hvorefter motoren kører på et nødprogram. Hvis den så holder op med at sætte ud der, er det et godt tegn på at den er død.

  • #7   20. mar 2011 Hej anders P. smiley

    tog til en auto ophugger efter at havde snakket med en 626 specialist (fik et nummer fra en FTZ mand)

    han mente det var strømfordeleren ELLER bundstykket på tændingslåsen.

    hørte på nogle priser og det koster så 5500 (i indkøb) for en strømfordeler (komplet self). og 1500 for bundstykket.


    hentede så det hele ude ven en af mine kammerater som er ophugger. og fik det sat på. og det har løst problemet. :). (det viste sig at være strømfordeleren.)

    skal siges. samtidig hentede jeg en luftmængde måler + en luftfilterføler med til samme pris. :).


Kommentér på:
Sætter ud ? (mazda 626 2.0 16V)

Annonce