hjælp søges til Celica. {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal have skiftet pære i instrument bordet,på min celica, det er en AT18 fra 90. Jeg kan fjerne plastic rundt om rattet, og den der sidder lige foran speedometer. Men det store stykke, hvor bla varmeregulering sidder, kan jeg ikke få fri. Det er lissom, det kabel fra varmeregulering ikke er ret langt, og holder den tilbage. Skal midterkonsol også pilles ud, for at skifte pære i speedometer? Alle gode råd modtages.
Der er også meget fugt i bilen, der sidder en hvid boks bagved hanskerummet, hvor der drypper kølervæske fra, dvs jeg er ret sikker på det er kølervæske. Er det den der er varmeelement / varmeapperat, eller hvad den hedder. Men pointen var, om den er utæt, eller kan det være en slange der sidder løst?? Ruderne bliver temmeligt fedtet, hvis jeg kører med varme og blæser, og det dugger extremt. Fejl? Gode råd og tips modtages med stor glæde
sep 2009
Følger: 150 Følgere: 154 Biler: 17 Emner: 6 Svar: 64
dit plastikskjold burde ikke sidde fast. har du tager 'finger dutten' af på op og ned regulering i ventre side af skjoldet?
du kan evt hive lidt ud i dit og dreje det rundt over højre side, så det er til at få speedometeret ud.
hvis speedometeret er lidt svært at få ud, sidder der en samling på speedometerkablet i motorrummet som er nem at skille ad, det hjælper meget.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 35 Svar: 56
Super , tak for svar. Det var noget jeg kunne bruge. Så må jeg ud og se, om jeg kan finde et nyt varmelegme til den, og få den skiftet.
Du ved måske også, hvordan jeg skifter den. Skal den tømmes helt for kølervæske, eller sidder en lukke funktion? Ved du så også hvilke pære der sidder i, kan de fås på en tank ,eller er det noget der skal bestilles bestemt? Dumt at skille den ad, for at finde ud af de ikke har dem på tanken
Mvh Mikkel.
sep 2009
Følger: 150 Følgere: 154 Biler: 17 Emner: 6 Svar: 64
det sidder under indstrumentbordet, ca i midten.
pærerne er bare w5w pærer.
hjælp søges til Celica.