{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.864 visninger | Oprettet:

jesper g
jesper g
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Benzin på en låne diesel bil. {{forumTopicSubject}}

Hej.... jeg har en kammerat, der kom til at fylde benzin på en diesel låne bil, ca 10 liter. Han kørte så ca 5 km og derefter kunne bilen ikke køre længere. han ringede til værkstedet hvor han havde lånt bilen og fortalte hvad der var sket. De fik så kørt bilen hjem på værkstedet med et fejeblad. Da min kammerat så 3 dage efter ringer til værkstedet, siger de at de ikke vil tømme tanken og at motoren er gået i stykker og at han skal få sit forsikrings selskab til at betale. Det vil han ikke for han er hverken blevet gjort opmærksom på at det var en diesel bil og han har ikke skrevet under på noget. Værkstedet sender så 5 dage efter dette en regning på 5000kr for tømning af tank og osv. Det lyder jo temmeligt højt og sjovt nok nu har værkstedet tømt tanken og bilen virker. Hvad skal min kammerat gøre ??????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin på en låne diesel bil.
  • #1   23. mar 2011 betale,han kan vel høre at han køre diesel,ellers er han ikke egnet til at køre bil

• #2   23. mar 2011 han måtte sku da høre om det var en benzin eller diesel bil han kører rundt i_? det kan sku da ik passe?

det der holder sku ikke.. han skal sku betale!

• #3   23. mar 2011 betale

• #5   23. mar 2011 han skal bare betale og se glad ud

• #6   23. mar 2011 Betal ved kasse et! Det er da klart hans fejl...

• #7   23. mar 2011 han skal da betale, er jo hans fejl??

• #8   23. mar 2011 Latterlige kommentare, hvad skal han bruge det til i siger der?
    Endnu et bevis på hvorfor dette kaldes børnegalleri.

Men jeg ville se om jeg kunne få noget gratis juridisk retshjælp. Der findes forskellige centrer rundt omkring.
    Lyder desuden forkert i mine ører, bilen burde ikke gå istykker af det, vi snakker højst et filter og tømning af tanken...

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #9   23. mar 2011 Dine "kammerat" skal bare punge ud smiley som nævnt så er han ikke i stand til at kører bil hvis han ikke kan hører forskel... alt andet er bare dårlige undskyldninger.
    Han skal bare betale og være glad for at det netop ikke tog livet af bilen og havde kostet ham mange flere knaster! smiley

• #10   23. mar 2011 Ja nemlig ja. En kammerat. Det er okay at fejle, man skal bare stå ved det. Men nå nok om det.

Man kan da høre om det er en Diesel eller en Benzin bil man kører i? Selv de aller sprit nyeste diesel biler lyder anderledes end en Benzin bil? Derudover står det som regel på klappen til tankdækslet at det er diesel/blyfri.

Det med at de siger at han skal betale for en ny motor. Jamen held og lykke med det hvis der ikke foreligger nogen papirer på det. At de så tømmer tanken og bilen virker men at han får en regning på 5 kilo virker også lidt voldsomt i min verden. Enten har de en rasende høj timeløn ellers så arbejder de for langsomt. smiley

Hvad han skal gøre? Starte med at lære at kende forskel på en diesel og en benzin bil. smiley Dernæst så ring og snak med værkstedet om hvorfor det skal koste 5000 at få tømt en tank. Kan han få det reele time tal og løn ud af dem så er det sku nok bare at betale den. Men ville nægte de 5 kilo. Når man laver en fejl må man betale. Men prisen skal selvfølgelig være reel.

• #11   23. mar 2011 Når i nu siger han kunne høre forskel, så tænker jeg..
    Der er mange som ikke går op i biler, og ikke ved hvordan en benzin eller diesel bil lyder smiley
    De tænker, den kan køre.. Fedt !
    Bare fordi alle ikke er som jer selv, så klap lige ponyen viggo smiley

jesper G
    Jeg ville få fat i noget juridisk hjælp, og se igennem hvordan han står.. smiley det er jo i bund og grund hans egen fejl, men undersøg det da smiley

• #12   23. mar 2011 betal de 5.000 kr og få det ud af verdenen

• #13   23. mar 2011 Theis P

ja for en benzin bil forvarmer jo også klart

• #14   23. mar 2011 Peter V
    Der er min søster en glimrende eksempel, det aner hun nemlig intet om smiley
    DET ER IKKE ALLE DER GÅR OP I BILER FFS smiley
    Det er ikke alle der ved, at fordi den lyder som en traktor, er fordi den køre på diesel, det kan være at bilisten også forvarmer en benzin? Hvem ved?
    Mit budskab er bare, det er ikke alle der går op i biler smiley

• #15   23. mar 2011 hehe hvorfor erkender du ikke bare det var dig selv smiley

• #16   23. mar 2011 betal den ffs!

Hvis jeg låner dit tv og ser film udendørs i snevejr, så skal jeg også erstatte det når det går i stykker, selvom jeg ikke vidste at det var et indendørstv!

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #17   23. mar 2011 Præcis Peder haha smiley

Okay fair nok at ikke alle går op i det... men vil nu stadig sige at jeg ville da nok lige vende tanken engang før jeg begyndte at tanke bilen når jeg stod på tanken og skulle tage slangen

• jesper g
    jesper g Tilmeldt:
    mar 2011

#18   23. mar 2011 Det er da rart at læse at vi har så mange i dk med en god hørelse. Men kan i forklare mig hvordan man i det ene øjeblik mener at motoren er gået i stykker til at man lige pludselig godt vil tømme tanken og derefter sender en regning til ham, for mig virker det sgu lidt amartøragtigt. Jeg finder også regningen temmelig høj ?????

• #19   23. mar 2011 5000 er vanvittigt for den operation, men det ændrer ikke på fakta, nemlig at fejlen er selvforskyldt og at det vil blvie svært at bevise, at fejlen kunne udbedres for mindre!

Jeg havde rignet til dem og sagt, at de kunen få halvdelen, ellers ville den ryge til FDM via. min advokat.

• jesper g
    jesper g Tilmeldt:
    mar 2011

#20   23. mar 2011 Det tror jeg også bliver løsningen, for han er medlem af fdm og han vil kontakte dem en af dagene, for at høre dem til råds. Jeg ville bare lige høre alle jer eksperter først.

• #21   23. mar 2011 Jesper G: Her er meget få eksperter, men mange der mener vi er det :0)

Al held og lykke til din kammerat!

• #22   23. mar 2011 nu kommer det også an på hvad det er for en bil han har fyldt benzin på,nogle biler tåler ikke benzin overhovedet og kan ødelægge dyserne

• jesper g
    jesper g Tilmeldt:
    mar 2011

#23   23. mar 2011 det er en opel astra 1.9 cdi, som iøvrigt kørte meget skidt da han kørte væk i den fra værkstedet. Så opdagede han at der ikke var Benzin-diesel på og kørte ind på den nærmeste tank. Han har også fortalt mig at han faktisk var lige ved at lade bilen stå der. For køre kunne den ikke.

• #24   23. mar 2011 Tag en snak med dit forsikringsselskab. Der er på enhver indboforsikring tilknyttet en ansvarsforsikring der dækker det ansvar man som privat person kan ifalde. Det er muligt at forsikringen vil overtage sagen for dig for at få afgjort skyldsspørgsmål og evt friholde dig for ansvar.

• #25   23. mar 2011 Vil da mene værkstedet skulle have sørget for at påfylde brændstof på deres udlånsbil , er det ikke alm.service ?
    desuden koster det ikke 5000kr. at tømme tanken på en alm.bil !

ville søge advokat eller anden juridisk bistand i dette tilfælde !

• #26   23. mar 2011 det er vel 5000,- for fejlfinding? en diesel kan godt gå i stykker hvis du hælder benzin på og køre med det. tror han ska være glad for regningen ikke var for 4 nye dysser @ 10.000,- stykket.

• #27   23. mar 2011 At man ikke er egnet til og køre bil hvis man ikke kan høre forskel eller ikke lige er opmærksom er noget værre fis og fyre af.. Hvis man ikke er opmærksom på om det er en sort slange eller en grøn du tager fat i og først opdager når du er i gang kan godt nok ske for alle der ikke er alt for opmærksomme.. Hvis man ikke var egnet til og køre bil fordi man ikke er opmærksom i nogle sek, så skulle halvdelen af den danske befolkning der køre bil aldrig nogensinde ud og køre eller nærme sig et køretøj.
    Jeg ser mindst 20 kvajpander om dagen der ikke er opmærksomme når de køre, hvertfald ikke de første par sekunder..
    Hvis du osse arbejder på et værksted og du laver en fejl med en montering, eksempelvis at vende en bremseklods forkert, fordi hovedet er hurtigere end øjnene.. (den dummert har jeg selv lavet, derfor jeg bruger det som eksempel)
    Alle laver fejl, og der er ikke en her der kan komme og påstå han/hun er fejlfri.. Sådan er det bare.. smiley

Men, hvis de påstår det koster 5 tusind dask og få tømt en tank, så sig du meget gerne vil se oversigt over hvad der koster så meget, eller køre op til fdm med justist halløj som jeg ikke kan huske hvad hedder, hvis du naturligvis er medlem af det..

• jesper g
    jesper g Tilmeldt:
    mar 2011

#28   23. mar 2011 Regningen som jeg husker den lød sådan her. 2500 kr tømning af tank, 178 kr udskifte et filter, 348 kr for at skaffe sig af med blandet brændstof + diverse rengørings artikler 402+ for bugsering af bil. +570 + moms = 5000 kr. Der er flere ting på regningen, som jeg ikke fatter.
    Og igen sjovt nok til at starte med var motoren smadret. Jeg ser regningen som en sidste chance for at tage penge fra min kammerat.

• #29   23. mar 2011 2500 kr for at tømme en tank ? Øhm.. Jeg synes godt nok det lyder lige lovlig vildt.. De må enten være meget langsomme til og afmontere en tank, ellers skal den simpelthen være brændt fast af rust til de holdere der holder tanken og halvvejs brændt fast i bunden af bilen.. Nægter og tro på deres timeløn er på over 1000 kroner..

Det andet lyder nu ik slemt men som almindelige priser.. Men 2500 kr for at tømme en tank?! Tror da næsten på du kan købe en ny tank og få den fyldt op med diesel for den pris.. eller er det bare mig ?

• #30   23. mar 2011 jeg mener at maks selvrisiko på låne/leje biler er 3000kr men ikke hekt sikker hvilket som jeg ville tro værkstedet er berettiget til at kræve hvis han har fyldt forkert brændstof på selv om det lyder dyrt, hvis han ellers er kunde der, er jo det samme som hvis han havde pådraget den en skade så ville der også være selvrisiko på, men hvis han ikke har skrevet nogle papire på lejebil og det ikke står på den regning som han har fået på den rep der er udført på hans egen bil så bliver det nok svært for værkstedet at bevise.
    jeg mener vi tager 1000kr hvis en kunde fylder forkert brændstof på en låne bil hvis bilen ikke har taget yderliger skade og det er ikke sket endnu hvad jeg husker, da de fleste fylder benzin på diesel og der er ikke så store chancer for der sker skader som hvis man fylder diesel på en benzin bil.
    og ja helt enig rigtig mange latterlige kommentare

• #31   23. mar 2011 Der står i de fleste biler i dag, når man åbner tankdækslet, hvilket brændstof man skal fylde på. Og besidder man ikke basale læsefærdigheder, skulle man nok helt holde sig væk fra alle former for køretøjer...

• #32   24. mar 2011 Rene : Du har fuldt ud ret i det med det står på de fleste biler, forhåbentlig næsten alle, for det står på min golf og den er efterhånden snart de 18 år gammel, som jeg os er.. :O)

Men så husk os lige på, at der er os mennesker der ikke kan læse, evt ordblinde..

Jeg kan godt følge at man synes det er latterligt at nogen er uopmærksomme og ditten og datten, men jeg tror sq ærligtalt ik de gør det med vilje.. smiley

• #33   24. mar 2011 Toke M: Du har ret, men i juridisk øjemed, er uvidenhed sjældent i gyldig undskyldning og dumhed slet ikke :)...(ikke at der er tale om dumhed her, formentlig!)

• #34   24. mar 2011 Dumhed og uvidenhed er jo os vidt forskellige ting.. smiley

Nogle mennesker kan heller ikke gøre for de evt er "mindre kvikke" (hvis man kan sige det sådan)
    Nogle er jo demente, andre ordblinde og alt muligt andet.. Sådan er det bare.. :o)

Men jeg kan udemærket følge dig hamsteren smiley

Kommentér på:
Benzin på en låne diesel bil.

Annonce