{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

Renault Clio II - bremseproblemer! {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har et problem med min kæreste's clio II fra 99.

Den kan ikke bremse første gang man trykker på pedalen, men når man så trykker igen bremser den helt fint.

Så gik jeg ud fra det var hovedcylinderen, så skiftede derfor den og udluftede, samt udluftede endnu engang da det ikke hjalp. Men lige lidt hjalp det??

HVAD kan det være?? Min mekaniker siger det kan være ABS-enheden som er defekt, da bremsevæsken også kommer der igennem?? Men kan det virkelig være det?

Hvad siger i andre? Kender i til dette??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault Clio II - bremseproblemer!
  • #1   24. mar 2011 prøv og tjek hjulcylinderen omme i bagbremsen de bliver tit utætte, jeg har aldrig hørt at abs blokken går i stykker og har da trodsalt arbejdet med renault i 6 år, men det kan da sagten være

• #2   24. mar 2011 Søren, hvis de er utætte, vil det så ikke være til at se omme i bagbremsen??

Men ja, det kunne jo selfølgelig sagtens være det. Men håndbremsen virker uden problemer ;( Det er kun fodbremsen som ikke funker..

Hjælper det lidt på vej?

• #3   24. mar 2011 håndbremsen og fodbremsen har som sådan ikke noget og gøre med hinanden, fordi håndbremsen er mekanisk og fodbremsen er hydralisk, hvis hjul cylinderen er utæt lidt efter hvor meget den er vil du kunne se det inde i bremsen hvis du tager tromlen af, men hvis den kun er lidt utæt kan du se det ved og flytte manchetten til side på hjulcylinderen hvis det løber bremsevæske ud er den defekt.

• #4   24. mar 2011 Ahh ja det er jo rigtigt nok.. Må jeg lige tjekke, men virker det så rigtig nok, at den bremser anden gang med trykker på bremse pedalen?? Altså første gang sker der intet, lige efter bremser den fint.. næste gang igen skal man så igen lige trykke en gang inden der sker noget..?

Håber det er det, for de koster jo ikke mange basseøre smiley

Kommentér på:
Renault Clio II - bremseproblemer!

Annonce