{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.013 visninger | Oprettet:

Servo Peugeot 106 {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Min kæreste er den glade ejer af en peugeot 106 1.5 Diesel fra 96. Da hun købte den påstod sælger at der er servostyring på den. problemet er den at jeg synes ikke at kunne finde en beholder til servostyringen, synes heller ikke der er en servo der hjælper når man holder stille... men om dette skyldes der ikke er servo på den eller om det skylder en defekt servo kan jeg ikke finde ud af.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Servo Peugeot 106
  • #1   26. mar 2011 Beholderen sidder nede under bilen, lidt foran venstre forhjul, og påfyldningsstudsen sidder oppe ved venstre forlygte - den lige ved siden af luftfilteret på billedet af min: http://www.bilgalleri.dk/uploads_xl_wm/1948370.jpg?09-03-2011%2023:53:51
    Men om det er helt det samme på en diesel ved jeg ikke..

• #2   26. mar 2011 har du tjekket om driv remmen køre en servo pumpe?... men ja.. kan du ikke finde det så har den ikke servo smiley

• #3   26. mar 2011 Den er elektrisk på 106, så ingen rem i hvert fald..

• #4   26. mar 2011 hvis den er elektrisk kan det vel også passe at den ikke er nær så stærk som en på rem når bilen holder stille ?

• #5   26. mar 2011 Nej, det har ikke så meget med det at gøre.. Mange nye biler kører med elektrisk servo, og mange får kritik for, at man har for lidt føling med hjulene. Men generelt er servoen ikke den stærkeste i en 106'er, men den skulle være MEGET tung uden - har dog ikke selv prøvet.

• #6   27. mar 2011 - Alexander -

Hvordan ligger du lige sådan et link op med dit billede, uden BG´s side fremkommer...?????

• Henning C
    Henning C Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 121
    #7   27. mar 2011 servoen er elektrisk på din... altså hvis den er der, men det kan du hurtig se blot ved at kigge ned på tandstangen.. der skal sidde en lille hjælpecylinder med et par slanger monteret.. eller se efter den påfyldning som alexander taler om..skal sige at der kan godt være problemer med at de går i stykker i noget kontaktværk i pumpen, og der sidder nogle relæer der også kan drille, men du skal altså ku mærke tydelig forskel i rattet om bilen er startet eller stoppet.. for de her biler kan altså godt kræve lidt overarme at rykke rundt.. især hvis der sidder et par gode sutter under den... har selv bygget servo på fruens 106er.. bare med en pumpe der trækkes af motor, det går nemlig sjældent i stykker....

Kommentér på:
Servo Peugeot 106

Annonce