{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Bil siger underlige lyde efter ny kobl {{forumTopicSubject}}

Har netop lige hentet min Celica 1.8 fra 94 hos mekanikeren. Den har fået skiftet kobling. Bilen kører super godt nu, men lige da jeg hentede den sagde den underlige lyde. Både lyde der kommer bagfra, fra midten og op foran, lyden er meget gnasende / skurrende. Den forekommer når jeg fx i 1. slipper koblingen for at køre frem, og nogle gange når jeg øger farten i de andre gear ved lav omdrejningen (1500-2000). Selve koblingsfunktionen fungere super nu. Synes generelt bilen lyder lidt anderledes end den plejer? Det kører som smurt når man skifter gear, så der skurrer den ikke når jeg skifter eller noget, men kun ved igangsætning og når farten øges fra lave omdrejninger. Bilens lyd er generelt bare blevet "anderledes" den lyder mere grov i det hvis man kan sige det sådan. Den har ikke fået høje omdrejninger endnu, kører lige stille og roligt det første stykke til med den nye kobling

Hvad kan det være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil siger underlige lyde efter ny kobl
  • #1   6. apr 2011 Kobling skulle der stå i overskriften

• #2   6. apr 2011 jeg tænker sådan, at du skal ned til det værksted du fik det lavet, for du skal ikke køre mere end højest nødvendigt med det. jeg tror det er noget med at dit udrykkerleje har en defekthed eller det ikke er monteret korekt..siger bilen noget hvis du gaser lidt op når du holder koblingen nede?

• #3   6. apr 2011 Lyder som resonans fra udstødningen den sidder måske for tæt på karrossen/varmeskjold

• #4   6. apr 2011 Ved ikke om den siger noget hvis jeg giver gas med koblingen nede, det skal jeg lige teste er lige i skole nu. Er nemlig også bange for at det skader bilen jo mere jeg kører med det. Har 60 km hjem så håber ikke der sker noget :S Skal over til ham på søndag, så må jeg lige se om jeg kan undvære at køre i bilen indtil da. Håber ikke udrykkerlejet er røget, har hørt det er pænt dyrt.

• #5   6. apr 2011 #Polo project 100%# du kan måske ha' ret siden der også kommer mange lyde bagfra bilen, og når jeg kigger op i bakspejlet vibrere det lidt så det inde i spejlet virker lidt sløret?

• #6   6. apr 2011 Åltså i bakspejlet

• #7   6. apr 2011 Hvis du har fået skiftet koblingen har din mekker vel også skiftet udrykkerlejet andet er for dumt

• #8   6. apr 2011 Aner ikke om udrykkerlejet er skiftet, men det kan jeg forestille mig. Er nu næsten 100 på, at det er resonans fra udstødningen der skaber problemerne. Da jeg skulle hjem startede jeg bilen, lod den stå i frigear i 2 min. Engang imellem vibrerede / rumlede bilen det hjalp ikke at træde koblingen i bund, den siger intet og den kører ubesværet frem og tilbage. Samtidig rumler hele bilen når jeg starter den, så det er nok den udstødning der ikke sidder rigtigt. Skrev til min mekker, som sagde at de godt kunne være den da han har haft ændret på udstødningens placering under koblingsskiftet.

Kommentér på:
Bil siger underlige lyde efter ny kobl

Annonce