{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Flemming H
Flemming H
Tilmeldt:
20. feb 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Fejlkode på E34 {{forumTopicSubject}}

Min e34 BMW med M50B20 motor melder fejlkode 03, 20 og 06. Disse fejl er udlæst på værksted og betyder Fuelinjection afbrudt eller kortsluttet til stel cyl 3, 5 og en "unknown". Jeg har bestilt andre dyser hos Schmiedmann (6 stk ialt), men vil det være nok til at løse problemet eller skal fejlen findes et andet sted? Har nogen haft lignende problemer? Går skidt i motoren. Tager ikke gassen og hakker under acceleration. Lamdasonde er lige skiftet og luftmassemåleren melder ingen fejl. Motor melder kun de ovennævnte. Håber i kan hjælpe, for jeg er skide glad for bilen men har snart ikke mere tid til at rode med den da vi er afhængige af en pålidelig bil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejlkode på E34
  • #1   17. maj 2011 knækket ledninger til dyser ?

  • Flemming H
    Flemming H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   17. maj 2011 Var også mit bud Nikolai. Har ledt og ledt efter brud uden held. Værkstedet kunne slette fejlene og den køre fint i 20 minutter, så havde vi problemet igen:(

  • #3   17. maj 2011 tror du ikke nærmere det er tændspolerne ?, .. hvis de har udsættere for længe, blir de slået fra, og den cutter samtidig dyserne...

  • #4   17. maj 2011 tror iværtfalde der er større chance for det er tændspolerne frem for dyserne ... specielt hvis den gør det ved sejtræk, m.m har du kigget ned til dine tændrør, om hullerne står under vand/olie

  • Flemming H
    Flemming H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #5   17. maj 2011 Det er netop ved sejtræk og acceleration den hakker og skyder. Den skyder ude i motorrummet ved acceleration og i udstødningen når man slipper gassen. Glemte så også lige at sige at problemet først bliver rigtig stort når motoren opnår arbejdstemperatur. Og jo.... jeg havde lige spolen til cylinder 6 ude idag. der lå en smule olie i hullet men ikke sådan at det stod under.

  • #6   18. maj 2011 er 110% sikker på det er dine tændspoler, kendt problem og når de er defekte eller den kobler den fra pga. udsættere, så cutter den også dysen så den ikke bare står og hælder benzin igennem, og så får du de dysefejl du snakker om, .. få fat i nogen spoler og skift din ventildæksel pakning og tændrør når du er igang

  • Flemming H
    Flemming H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #7   18. maj 2011 Ok, det vil jeg prøve:-) Den har faktisk også haft en tendes til at lugte lidt af benzin fra tid til anden. Måske dette er årsagen. Jeg må have bestilt stumperne og få trukket i arbejdstøjet.
    Hvordan er det nu...... skal fejlene nulstilles inden man mærker en forbedring, eller er forbedringen mærkbar med det samme? Ellers tusind tak for hjælpen. Jeg lader vide hvis det var det:-)


  • #8   18. maj 2011 nej behøver man ikke på sådan en gammel en, om ik andet så tag batteripolen fra i 10 min, så starter den iværtfalde ikke op i nødprogram


  • Flemming H
    Flemming H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #9   18. maj 2011 Ok skide godt råd. Og så bare lige et tillægspørgsmål fra dumme mig. Kan man på nogen måde måle om det skulle være det signal der kommer fra computeren som mangler til spolen, eller er det simpelthen kun spolerne det kan være galt med?

  • Flemming H
    Flemming H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #10   18. maj 2011 Det var så desværre ikke tænspolerne:( Kunne der være andre bud? Har prøvet at tage kablerne fra tændspolerne 1 efter 1. Og der er på alle 6 ben en mærkbar forskel på de er på allesammen og når der mangler 1.

Kommentér på:
Fejlkode på E34

Annonce