Seat altea 1.9 vs 2.0 {{forumTopicSubject}}
hej jeg har kigget meget på nogle seat altea ere
og har besluttet mig for at købe sådan en
men vil nu helst ha 2.0 eren da den har flere hk 6 gear og klima i dem jeg har kigget på hvilket 1.9 eren ik har i den jeg har kigget på
men hvis man søger lidt herinde lyder det lidt som om de bare går istykker konstant og hele tiden og man aldrig skal rører 2.0 eren
men kan så også læse at flere af dem der skriver det er noget de bare har hørt fra andre eller læst det
ku godt tænke mig at hører fra nogen der har erfaring med det og ved hvad de snakker om komme med deres indput
de biler jeg har kigget på har kørt mellem 200 og 300
og alle med fuld servicebog på
og er der på nogen måde man kan tjekke om topstykket på 2.0 eren er ved at gå ?
mvh lasse
dec 2004
Følger: 91 Følgere: 88 Biler: 4 Emner: 35 Svar: 304
Jeg har haft 2 Altea´er nu, begge 2,0. Den første var en 170hk og den jeg har nu er 140hk. jeg har haft gode erfaringer, selvfølgelig har der være lidt rep, men ikke noget af betydning. alt går jo i stykker.. problemet ligger måske os i at, folk kører en dieselbil i dag som om at det er en racerbil, blot fordi at den er frisk og har en del hk.
Min får med jævne mellemrum en halv flaske Abcon dieselboost tror jeg den hedder som smører dyser osv. og ellers de service der skal til med noget ordenligt olie..
Man skal jo os tænke på at der kører tusindvis af 2,0 TDI motorere rundt i DK, derfor vil man jo os automatisk hører mere om dem.
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.080
ja men der bare så mange som skriver det det værste lort ovs derinde
Michael L
ja rep kan man aldrig komme ud af de vil altid være der , det bare når man lige søger på forumet ang det så der ik andet end lort om dem og de fleste som skriver er 18-22 årige med en gammel polo eller andet som sidder og har alverdens erfaring ingen for området fordi de har gået 4 dage på teknisk skole eller kender en som kender en som har haft sin på værksted, men dejligt at høre et godt imput med 140 hk da det er den jeg kigger på og den har overholdt alle service og ik chippet, ja der kører jo så mange af dem rundt så ik noget at sige til man hører lidt om dem, synes bare folk for det til at lyde som det bare ik holder overhovedet, men kører man rådnet i alt skal det nok gå i styker
hvor tit gir du den det abcon dieselboost ? for det da helt sikkert noget jeg vil gøre så
dec 2004
Følger: 91 Følgere: 88 Biler: 4 Emner: 35 Svar: 304
Jamen den skal have en halv flaske til en tank. og giver den ca hver 3-4 gang. koster 49,- ved thansen mener jeg. så det er jo ikke så galt., har lige købt noget nyt abcon som hedder engine treatment eller son noget som skal i olien ved næste service. det skulle også være super godt.
mar 2006
må over og købe den her en af de næste par dage er ret hug på den
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 209
Desuden er der jo også mange af dem så prisen er jo ret god på den, i forhold til 1.9 også igen.
Jeg ville tage 2.0 har hverfald ikke fortrudt
mar 2006
ja jeg har også lige købt en 2.0 tdi efter en snak med en vw mand og må indrømme den kører bare lækkert den bil og trækker jo rigtigt godt også så har heller ik fortrydt
Seat altea 1.9 vs 2.0