2.589 visninger
|
Oprettet:
Diesel kvalitet, datablad {{forumTopicSubject}}
Hey BG. Jeg har gennem længere tid tanket diesel ved Jet da de oftest er billigst, men jeg har så kunne konstatere at jeg kører mellem 70-80 km længere på en tankfuld fra Shell og Statoil.
Så ville jeg jo gerne sammenligne brændstofferne lidt på blandt andet nedre brændværdi, cetantal, flammepunkt og så videre, da jeg mistænker Jet for at sælge et ringere produkt. Shell og Statoil har datablade tilgængelige men jeg kan ikke finde noget på Jet, OK og de andre billig-stationer. Så der håber jeg at i måske kunne hjælpe.
Jeg går ud fra at de som minimum overholder EN590 normen.
Mvh Lars
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 823
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 20
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 31 Svar: 880
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 20
og ved fra mit arbejde offshore at concophillips platforme blandt andet levere destillater som bliver solgt til/via jet.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 20
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 115 Svar: 1.780
ved du om der er forskel på bemandede shell og ubemandede?
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 1 Svar: 992
Den store forskel ligger i hvilke additiver der bliver tilsat - hvem der gør hvad er en stor og velbevaret hemmelighed. Men mon ikke pris og mængden af additiver hænger lidt sammen ?
Dog skal det siges - alt diesel olie solgt på tankstationer i europa skal overholde En590 standarden, så ikke noget med at hælde fyringsolie i jeres vældige fine nye common rail maskiner.
Diesel kvalitet, datablad