{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Kan man skaffe TÜV papirer? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et sæt Ventura Sport Springs fjedre på min '01 Toledo. Det er den tidligere ejer der har sat dem på, og har kun kassen til dem - ingen papirer. Nu står jeg og skal have synet bilen, men det kræves jo at have papirerne.

Nogen der har en idé om, om det er muligt at anskaffe sig disse papirer på nogen måde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man skaffe TÜV papirer?
  • #1   1. jul 2011 det er muligt ja, hvis de altså er TUV godkendte... hvis de er godkendt, skal du ringe til producenten og snakke med dem... i mit tilfælde sku jeg sende dem en mail med alle oplysninger på bilen, alle oplysninger på undervognen og 350 kr, også fik jeg en TUV retur fra dem....

• #2   1. jul 2011 tag kassen med ind til en der forhandler de fjeder og sig du har dem på din bil men ikke har papirerne og spørg om du ikke må få en kopi fra en af de andre smiley det burde da ikke være svært for dem lige at åbne kassen og tage en kopi af sedlen fra de andre :)?

det var da en ide?

• #3   1. jul 2011 du kan intet bruge en tüv godkendelse til noget i en dansk syns hal. hvis man går reglerne efter er den sænket max 40mm skal du intet bruge er den sænket mere er det tage chancen eller skifte.

• #4   1. jul 2011 tuv kan du kun bruge hvis bilproducenten har godkendt dem til lige din model,

• #5   1. jul 2011 hartmann tüv er et tysk privat selskab svarende til teknologisk institut i dk nogen synshaller godkender det men hvis man læser reglerne skal du have en godkendelse fra fabrikaten eksempel opel danmark eller fra teknologisk.

• #6   1. jul 2011 hartmann er slet ikke uenig med dig og det er jo også en god retningslinje for dem men det er faktisk ikke billag nok.

• #7   1. jul 2011 bare sørg for at højden op til forlygter er mindst 50cm, den er jeg blevet taget på før... mine var 1.5 cm for lave...

• #8   1. jul 2011 Der står på kassen at de er TÜV godkendte, så det går jeg stærkt ud fra at de er..
    Hmm altså nu er det sådan at jeg HAR haft den til syn, og synsmanden fortalte mig at det var nogle nye regler at man skulle have TÜV papirerne i bilen hele tiden, og derfor også når bilen skal synes..
    Men tror da lige jeg læser reglerne igennem, og ellers må jeg jo prøve idéen med at tage kassen med til en forhandler..

Mange tak for de mange inputs, og endnu flere er velkomne smiley

Kommentér på:
Kan man skaffe TÜV papirer?

Annonce