{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.010 visninger | Oprettet:

Mit klimaanlæg påvirker min bil negativet ? {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en Honda Civic 1.8 i-VTEC 140hk fra 2009 af bilen har kørt 22000km "jeg har ikke haft bilen fra helt ny af"fik den da den hade kørt lige godt 19000km.

Til sagen :

Jeg fornemmer at bilen trækker meget ujævnt når klimaanlægget bliver tændt, Der kommer også i den sammenhæng noget der godt kunne minde om nogen små udsætter som nok ikke er det ?.

Jeg opliver også at når mit klimaanlæg er tændt at min blæser til klima kører med fuld rpm den starter og stopper med 10 til 15 sekunders interval det lyder farligt og så meget blæs er væl ikke nødvendigt ?.

Det skal dog lige siges at klimaanlægget køler rigtigt fint.

Det skal også med at når klimaanlægget er slukket så kan man mærke tydelig forskel positiv forskel end dag den trækker mere jævnt de små hug/udsætter jeg kan mærke bliver markant mindre mærkbar men forsviner desvære ikke helt derfor kan der måske vær tale om to problemer hvor af klimaanlægget er det ene af dem som så forstærker det andet.

Jeg er ikke mekaniker og kan derfor kun gætte mig til hvad der kan være galt når man snakker om en bil der lider af ujævn acceleration og som små hugger i det :

Luftfiltre/Lambdasonde/tændrør/Brændstoffiltre/EGR ventil/Brændstofslange.

Ja det kan være mange ting men tør i give et bud på hvad det kan være ?.

Håber at høre fra jer.

Med venlig hilsen.

Thomas R

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit klimaanlæg påvirker min bil negativet ?
  • #1   3. jul 2011 klima anlægget er en belastning for motoren..kan godt tage op til 5 HK på en varm sommer dag.

• #2   3. jul 2011 Min Civic har nogenlunde samme "symtomer".. Men det nu altså meget normalt når du har klima til at køre!!

• #3   3. jul 2011 jeg har prøvet at rulle min bil med AC tændt og derefter lukket. næsten 10 hk forskel.

• #4   3. jul 2011 Kunne måske afhjælpe problemet lidt at få et værksted til at optimere dit aircon, kunne godt lyde som om der er lige i overkanten med køle middel på...

• #5   3. jul 2011 Jeg er helt med på at et klimaanlæg skal ta lidt hk fra bilen når det er sagt så er det først gang jeg opliver at det i den grad er noget jeg mærker til under kørsel.

Jeg har haft 3 ander biler før hondaen her som alle var med klima/ac og ingen af dem kunne man mærke at anlæget var tænt på under kørsel derfor undre jeg mig.

• #6   3. jul 2011 Jeg tror bare at det er sådan det skal være .. Jeg kan også tydeligt mærke når aircondition er på og jeg skal til at accellere .. Den mister lidt kræfter og laver engang imellem udsætter - alt efter hvordan jeg træder på pedalen .. Hehe .. Men ikk noget jeg ligger søvnløs over .. Men kør da til Honda hvis du er i tvivl .. Der er forhåbentlig stadig garati tilbage ?

• #7   3. jul 2011 Ja det lyder meget som symtomer på for meget kølervæske. der skal være ca 425 g køler væske på dit anlæg. prøv evt med kun 300g det vil kunne køle lige så fint...

• #8   3. jul 2011 Master V :

Jeg ligger som sådan heller ikke søvnløs over dette for vis det hele er som det skal være så den jo ikke længer så skal jeg jo bar lære at live med det smiley

Men jo jeg må jo lige forbi honda med dette så de kan se på det og så må vi se hvad de siger til det.

• #9   3. jul 2011 op til 5hk? det kan tage meget mere! vi har også målt på Teknisk skole en bil med og uden aircon, på en sommerdag med 30 grader. det tog 30hk.

• #10   3. jul 2011 Jeg har som sådan alt tid vidste at når klimaanlæget er slået til at det æder lidt hestekræfter men for mig er det første gang jeg har kunne mærke at det er slået til.

En ting er at bilen taber 5 hestekræfter når klimaanlæget er slået til det er hvad det er men for mig er det værste de små hug/udsætter jeg kan syntes at kunne mærke både under normal kørsel og acceleration det kun jeg godt ha vært for uden.

Jeg ved ikke om dette er en Honda ting for de 3 biler jeg hade før Hondaen har også haft A/c eller klima men ikke de problemer som jeg syntes at have med klimaanlæget i hondaen...

Kommentér på:
Mit klimaanlæg påvirker min bil negativet ?

Annonce