Mit klimaanlæg påvirker min bil negativet ? {{forumTopicSubject}}
Jeg står med en Honda Civic 1.8 i-VTEC 140hk fra 2009 af bilen har kørt 22000km "jeg har ikke haft bilen fra helt ny af"fik den da den hade kørt lige godt 19000km.
Til sagen :
Jeg fornemmer at bilen trækker meget ujævnt når klimaanlægget bliver tændt, Der kommer også i den sammenhæng noget der godt kunne minde om nogen små udsætter som nok ikke er det ?.
Jeg opliver også at når mit klimaanlæg er tændt at min blæser til klima kører med fuld rpm den starter og stopper med 10 til 15 sekunders interval det lyder farligt og så meget blæs er væl ikke nødvendigt ?.
Det skal dog lige siges at klimaanlægget køler rigtigt fint.
Det skal også med at når klimaanlægget er slukket så kan man mærke tydelig forskel positiv forskel end dag den trækker mere jævnt de små hug/udsætter jeg kan mærke bliver markant mindre mærkbar men forsviner desvære ikke helt derfor kan der måske vær tale om to problemer hvor af klimaanlægget er det ene af dem som så forstærker det andet.
Jeg er ikke mekaniker og kan derfor kun gætte mig til hvad der kan være galt når man snakker om en bil der lider af ujævn acceleration og som små hugger i det :
Luftfiltre/Lambdasonde/tændrør/Brændstoffiltre/EGR ventil/Brændstofslange.
Ja det kan være mange ting men tør i give et bud på hvad det kan være ?.
Håber at høre fra jer.
Med venlig hilsen.
Thomas R
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 223
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 1.605
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 26
jul 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 49
Jeg har haft 3 ander biler før hondaen her som alle var med klima/ac og ingen af dem kunne man mærke at anlæget var tænt på under kørsel derfor undre jeg mig.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 279 Svar: 2.056
nov 2007
Følger: 109 Følgere: 103 Biler: 5 Emner: 65 Svar: 166
jul 2005
Jeg ligger som sådan heller ikke søvnløs over dette for vis det hele er som det skal være så den jo ikke længer så skal jeg jo bar lære at live med det
Men jo jeg må jo lige forbi honda med dette så de kan se på det og så må vi se hvad de siger til det.
aug 2007
Følger: 93 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 40 Svar: 515
jul 2005
En ting er at bilen taber 5 hestekræfter når klimaanlæget er slået til det er hvad det er men for mig er det værste de små hug/udsætter jeg kan syntes at kunne mærke både under normal kørsel og acceleration det kun jeg godt ha vært for uden.
Jeg ved ikke om dette er en Honda ting for de 3 biler jeg hade før Hondaen har også haft A/c eller klima men ikke de problemer som jeg syntes at have med klimaanlæget i hondaen...
Mit klimaanlæg påvirker min bil negativet ?