kadangkryds ødelagt på Renault Clio II (farligt?) {{forumTopicSubject}}
Jeg er havnet imellem mekanikere.
Min lokale mekaniker, der lige var ude og hente min bil ved træk (generatoren røg) og opdagede hvad jeg allerede vidste: fæle "klonk" lyde ved forhjulene, når man drejer.
Dette siger han er livsfarligt, der er et 3mm slør på begge kryds og de kan blokkere hjulet når de knækker.
PÅ den anden side står forhandleren jeg har købt af og han har haft den forbi en gang før, da jeg fortalte ham om lydende; han sendte den til mekaniker der skifter kadangakslen eller sådan noget, men lydende forsvandt ikke og mekanikeren (der var et andet firma, end hans forhandlershop) han sagde det var meget almindeligt og slet ikke var farligt.
Forhandleren vil have jeg krydser Sjælland, så han kan se på den og min lokale forhandler vil ikke anbefale mig at sætte min familie ind i bilen, hvis jeg holder af dem.
Dette er min klemme og mit udgangspunkt er: jeg aner stort set intet om biler, alle omkring mig virker pålidelige, men en årelang erfaring fra tv-krimier siger; følg pengene, find skurken.
Bilen er 13 år gammel og har kørt lidt over 100.000 er i pæn stand.
Hvad tror du?
jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg har lige ringet til en mekaniker og han siger det hedder drivakselled og jeg godt kan køre forsigtig med det, så jeg fiser den til forhandleren stille og roligt
kadangkryds ødelagt på Renault Clio II (farligt?)