Omdrejningstæller død ved rotorskift! {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt mig en GMC pick-up med en 350 chevy motor med elektronisk tænding.
Efter en lang tur gik rotoren i stykker, og omdrejningstælleren opførte dig underligt. Efter skift af rotor står omdrejningstælleren blot på 0.
Jeg har prøvet at trække et nyt kabel fra "tach" på tændingen og til instrumentet - ingen forskel. Jeg har tjekket spænding til instrument - ingen forskel. Jeg har haft tændingen skilt af for at lede efter synlige defekter - intet fundet.
Er der nogen af jer der har forslag til hvor jeg skal/kan lede efter fejl? Jeg er desværre ikke særlig erfaren indenfor amerikanerbiler.
Håber I kan hjælpe mig på vej. Det skal siges at rotoren er taget fra en BUICK, men den var fuldstændig identisk med den defekte!
På forhånd tak.
Mvh. Jakob M. Jensen
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Det er tændpsolens klemme 15 eller 1 (kan ikke huske hvilken)
apr 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 113
Er det et spændingssignal som omdrejningstælleren får?
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
apr 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 113
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.756
apr 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 113
Omdrejningstæller død ved rotorskift!