kulilteindhold for højt kulilteindhold for højt
Jeg har et stort problem med min astra f c16nz, jeg forsøger at få den synet, men det er et mareridt med forureningen.
Første gang jeg kørte den til syn for 2 mdr siden, blev den kasseret bla. på for meget kulilteindhold i forhøjet tomgang (0,6) hvilket var det eneste med forureningen dengang.
Siden har jeg så fået lavet de andre ting der var også, og de er så iorden nu, men med hensyn til forureningen kan jeg ikke finde problemet.
Følgende er skiftet efter første syn: Lambdasonde og katalysator og herefter var det ca det samme, dog var lambdatallet lidt for lavt, men synsmanden kunne presse det ind på plads ved at give lidt ekstra gas under måling.
Efterfølgende har jeg så fået skiftet manifold, pakning og forrør, da der var revner heri.
Nu viser målingen så 2.2 i forhøjet tomgang, hvilket jo er en væsentlig forværring, og lambdatal er 0.89.
Har haft den på værksted og få målt med computer, og der kan de ikke finde noget med deres tester.
Hvad kan være galt? Jeg er ikke meget for bare at begynde at skifte dele ud, da jeg allerede har brugt for mange penge på den iforhold til hvad den er værd, da ham der har hjulpet mig "ikke lige" så en masse småting da han skulle vurdere om det kunne svare sig.
feb 2007
Følger: 87 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 73 Svar: 504
aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
hvilke tændrør skal jeg købe til en c16nz? Dem jeg har nu er købt herinde, hvor sælger sagde at det var dem, men aner ikke hvilket nummer de har, men de er dog kun ca 3500km gamle
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 42 Svar: 2.194
kulilteindhold for højt