{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.818 visninger | Oprettet:

Henning C
Henning C
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 121

VAG-COM interface... {{forumTopicSubject}}

hej.. håber nogen kan hjælpe her, har fået mig sån en vag-com... eller vcds som det hedder nu, men programmet kan ikke finde mit interface.. har prøvet alt, den er fra ross-tech, drivere og alt mulig er installeret... jeg har set den fungere på anden computer af min kammerat jeg fik den af.. og han kan heller ikke få den til at virke på min.. mystisk... den kan finde comporten den er tilsluttet, men interface vil den bare ikke finde...

Mvh. Henning

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VAG-COM interface...
  • #1   17. jul 2011 har du afprøvet den hvor den er sat til en bil med tænding?

• Henning C
    Henning C Tilmeldt:
    dec 2008

#2   17. jul 2011 jup... har haft den sat til en passat og en polo... samme resultat..

• #3   17. jul 2011 og det er det kabel der er købt sammen med cd'en du bruger?

• #4   17. jul 2011 Hehe, har lige haft samme problem, gik ind i kontrol panel og så enhedshåndtering og fandt kablet derinde.. her kunne jeg se at den var på com5 i stedet for 1-4 som i VCDS.. så højreklikkede jeg på den og ændre dens com port.. håber det kan bruges smiley

• Henning C
    Henning C Tilmeldt:
    dec 2008

#5   17. jul 2011 Bettina : jo, der er også blevet prøvet med cd... det er så den gamle vag-com, og har så downloadet den sidste nye vcds...

Thomas : ja, det var også min kammerats første indskydelse.. og gik ind og kiggede på det, men det var fint nok... den skriver jo også at port status er ok.. men interface.. not found...
    Kan det have noget med det vistabras jeg har i computer at gøre.. min kammerat har xp... og der virker den jo fint..

Hmm.. den ryger snart i skraldespanden, jeg er ved at blive vanvittig.. hæ hæ.. smiley

• #6   17. jul 2011 Det kan meget vel være pga vista. Jeg har selv noget opelscan, der også brænder helt af i vista. Smid noget xp på en maskine, så vil jeg næsten garantere at det virker. Det er sandsynligvis også programmeret til at virke i xp smiley

• #7   17. jul 2011 henning, så smid det lige i min skraldespand:)

• Henning C
    Henning C Tilmeldt:
    dec 2008

#8   17. jul 2011 Hehe.. jeg er så dårlig til at ramme... nå, jamen jeg prøver lige om jeg kan finde en computer med xp og så installere skidtet i den.. så må jeg se om det gør nogen forskel...

• #9   17. jul 2011 Det gør det. Så vidt jeg husker, og hvis det er ligesom med opelscan, så er driveren til den FTDI chip der sidder deri kun lavet til xp, så man kan godt finde "kablet" som sådan, men grundet manglende genkendelse af den chip, så er det nærmest umulig at få forbindelse fra andet end xp (har dog ikke prøvet med win7).
    Måske er der sket mere siden jeg sidst gad rode med det, det skal jeg ikke lige kunne sige smiley

• #10   17. jul 2011 Mener at det er FTDI chippen der laver "overgangen" fra RS232, som det egentlig er designet til, og så til USB... må du ikke lige hænge mig op på though smiley

• Henning C
    Henning C Tilmeldt:
    dec 2008

#11   17. jul 2011 Så fik jeg lige lånt en computer med xp.. og den gamle vag-com kom faktisk til at virke.. yay... smiley helt perfekt... men den nye vcds laver stadig samme nummer.. ved ikke lige hva det går ud på... måske den bare ikke vil godtage en ældre interface... må prøve at købe en ny engang...
    men nu fik jeg da lige udlæst de fejlkoder jeg skulle bruge.. og så må jeg på jagt efter en gammel bærbar med xp i...

Takker for hjælpen...
    Henning

• #12   17. jul 2011 http://tinyurl.com/5tcpwdl

Kommentér på:
VAG-COM interface...

Annonce