{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Mads H
Mads H
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 9

Mondero airback {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg vil gerne blive lidt klogere på teknikken omkring airback systemet i en Mondero fra ´97.
Jeg har en fejl med en blinkende airbacklampe, seks blink, pause seks blink osv osv., jeg kørte så til Ford og de satte tester på-- konklusion en defetk passagerairback!. Så startede jeg på perlegruset og splittede hele instrumentpanelet ad og så fandt jeg følgende: et airback kontrolmodul 6 og et ledningsnet der går fra et gult multistik i kontrolmodulet og ud til ratairback,højre og venstre crashsensor under gulvtæppet, passagerairback, selestrammere og airback i forsæderne og et stik der får + fra sikringsboks og forbindelse til pæren for airback i instrimentpanel.
Desuden en stor ringkabelsko til stel.
Hvordan pokker er der nogen forbindelse til OBD stikket og dermed til analyseværktøj det er da et helt stand alone konstruktion.
Håber der er nogle der kan berige mig med viden.!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mondero airback
  • Mads H
    Mads H Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 9
    #2   18. jul 2011 Hej.

Jo tak, jeg husker at pille akkumulatoren fra så der ikke er spænding på, der sidder jo også kortslutningsbøjler i stikforbindelserne, så der ikke er potentialeforskelle, iøvrigt er det skægt at fyre een af under kontrollerede forhold!
    Stikkene under begge sæder er loddet, den havde jeg også fået at vide tidligere, men det hjalp ikke og slæberingen under rattet er udskiftet, det hjalp heller ikke.

Kommentér på:
Mondero airback

Annonce